Mail #138 (B2B): Marketingfolk, du burde følge
Hej med dig
Puha. Så kom den. Juni-måned. What a time to be alive. Nu er der ikke mange uger til, at du kan se ferien i horisonten. Skønt. Måske har du så tid til alt det, du ikke har tid til i hverdagen. Læse en bog. Lytte til en podcast. Eller følge nogle dygtige marketingfolk på LinkedIn, så du kan møde ind til et lækkert feed på den anden side af din velfortjente sommerferie.
Det er dagens tema; at sende dig i retningen af nogle dygtige marketingfolk fra B2B-virksomheder, som er gode til at dele viden, erfaringer, indspark og indsigter. Nogle, der ikke skal sælge noget ligesom onde konsulenter og bureauer. Nogle som dig. Vi har nemlig samlet en håndfuld, som vi selv følger.
Pssssssst …
Ny måned betyder også en ny præmie for at følge med her på #RespektForDinIndbakke. Den er dog ikke heeeeelt ny. For vi sætter nemlig to netværksmedlemskaber på højkant igen, ligesom vi gjorde for et par måneder siden. Det var by far den mest populære lodtrækning, vi har afholdt so far.
Du kan derfor være den heldige vinder af et netværksmedlemskab i en af vores grupper i Aarhus, Holstebro, Aalborg, Odense, Esbjerg eller (og ja, det er en ny gruppe) Skive. Det er en præmie til en værdi af 9.000 kr. ekskl. moms om året.
Du kan læse mere om vores netværksgrupper, og hvad du måske kan vinde her i løbet af juni, ved at klikke på linket her.
Her er vores marketing-favoritter
Vi havde faktisk ret svært ved at begrænse os. For wow. Danmark har virkelig mange dygtige marketingchefer/marketingansvarlige/CMO’er, som også er så søde og rare at dele erfaringer på LinkedIn.
Men her er vores favoritter og shortliste, hvis vi kun måtte vælge 10 stk. Måske kender du nogle af dem. Forhåbentligt er der et par nye imellem, så du kan fortælle algoritmen, hvad du gerne vil have mere af:
#1 Nikolai Skouv Pedersen, Flatpay
Nikolai er hamrende dygtig. Han poster tit og ofte. Og det er virkelig højt niveau rent fagligt. Og så er Flatpay bare generelt en spændende case. Man kan godt mærke, at han er tidligere bureau-mand. Han er på alle måder værd at følge og holde øje med.
#2 Charlotte Pabst Lassen Pichardt, PENAW
Charlotte er en af de der unsung marketing heroes og one woman-marketingafdelinger, som kan og skal nå det hele på det halve. Som får meget ud af et lille budget, og som kan svejse under vand. Og så deler hun stort og småt på LinkedIn. Relaterbart? Ofte sjovt? Fagligt? You bet.
#3 Anders Bryde Thornild, CyberPilot
Anders er sjov. Og dygtig. Og så tør han godt kalde en spade for en spade. Trænger du til nogle opslag, som (kærligt) tager pis på marketing og de hovedpiner, vi kæmper med og støder ind.
#4 Anders Rosenqvist, Mærsk
I en lidt anden boldgade har vi Anders fra Mærsk. Puha, en butik og et brand. Og nok også et budget, right? Anders er virkelig skarp til all things AI, digital transformation og Organic Search/SEO. Han er begyndt at dele ret mange ting de sidste par måneder, så skynd dig at hoppe på det tog.
#5 Marie Frederikke Johannsen, Bluestar PLM
Content i B2B. Samarbejdet mellem Salg og Marketing. Dokumentation af resultater og værdi. Det er nogle af de temaer, Marie har berørt og været omkring på sin LinkedIn-profil. Er det noget, du også sidder eller kæmper med? Så synes vi, at du skal følge hende og snuppe hendes guldkorn.
#6 Thomas Gajhede, Bentax
Så er der lidt lækkert indhold til kaffen. Tøhø. Thomas serverer sine mange gode input og indspark i en flot indpakning og med små, sjove historier og illustrationer, som gør, at det nemmere glider ned og står ud i feedet.
#7 Rasmus Leth Skjoldan, HelloRetail
Rasmus er en af de nyeste tilføjelser til vores liste over B2B-inspirationskilder. Men hold da op for en entré. Frekvensen er høj, fagligheden er lige så høj, og der bliver langet tips og holdninger om alt fra AI til branding over disken. Vi håber, han holder dampen og niveauet oppe.
#8 Julia Brøndum Emborg, ActiveFloor
Julia deler lidt mere personlige vinkler og temaer om livet i marketingafdelingen. Altid med en sjov eller skæv vinkel, krydret med gode råd og anbefalinger om stort og småt. Følg hende før din nabo.
#9 Katrine Rasmussen, Pixelz
Vil du op på den helt store klinge ift. CMO’er herhjemme, så er Katrine et godt shout. Wow. Hun er dygtig. Også på en international skala. Hun deler ud af tips og tricks om konferencer, ABM og meget, meget andet. Go go go.
#10 Asger Holst Jensen, Kanpla
Asger er også tidligere bureau-mand, og det kan mærkes. Men på den gode måde. Han har taget sin målrettethed og evne til at teste og tilpasse med sig, og det nyder Kanpla godt af. På sin LinkedIn-profil deler han blandt andet erfaringer om arbejdet med leadgenerering, EGC og brand awareness.
Hvem følger du i tykt og tyndt? Hvem skal vi holde øje med? Del gerne dine marketing-rockstjerner ved at svare på mailen her. Og ja, man må gerne anbefale sig selv. Kom nu. Du må godt.
Vi ses i din indbakke næste uge.
Med venlig hilsen
Team Texta