Mail #138 (B2C): Marketingfolk, der er værd at følge
Hej med dig
Sommeren er over os. Lige om lidt bliver der stille for mange af os. Vi går ind i de kedeligere måneder, hvor der ikke er så travlt. Det betyder, at du måske har tid til alt det, du ikke har tid til i hverdagen. Læse en bog. Lytte til en podcast. Eller følge nogle dygtige marketingfolk på LinkedIn, så du kan møde ind til et lækkert feed på den anden side af din velfortjente sommerferie.
Det er dagens tema; at sende dig i retningen af nogle dygtige marketingfolk fra webshops, som er gode til at dele viden, erfaringer, indspark og indsigter. Nogle, der ikke skal sælge noget ligesom onde konsulenter og bureauer. Nogle som dig. Vi har nemlig samlet en håndfuld, som vi selv følger.
Pssssssst …
Ny måned betyder også en ny præmie for at følge med her på #RespektForDinIndbakke. Den er dog ikke heeeeelt ny. For vi sætter nemlig to netværksmedlemskaber på højkant igen, ligesom vi gjorde for et par måneder siden. Det var by far den mest populære lodtrækning, vi har afholdt so far.
Du kan derfor være den heldige vinder af et netværksmedlemskab i en af vores grupper i Aarhus, Holstebro, Aalborg, Odense, Esbjerg eller (og ja, det er en ny gruppe) Skive. Det er en præmie til en værdi af 9.000 kr. ekskl. moms om året.
Du kan læse mere om vores netværksgrupper, og hvad du måske kan vinde her i løbet af juni, ved at klikke på linket her.
Her er vores marketing-favoritter
Vi havde faktisk ret svært ved at begrænse os. For wow. Danmark har virkelig mange dygtige marketingchefer/marketingansvarlige/CMO’er, som også er så søde og rare at dele erfaringer på LinkedIn.
Men her er vores favoritter og shortliste, hvis vi kun måtte vælge 10 stk. Måske kender du nogle af dem. Forhåbentligt er der et par nye imellem, så du kan fortælle algoritmen, hvad du gerne vil have mere af:
#1 Alexander Morabbi Wulsch, OMHU
Vi anbefalede ham også i sidste uge. Det er helt tilfældigt. Men Alexander er virkelig dygtig. Tidligere bureaumand, men det kan han jo ikke gøre for. Nu sælger han sofaer, og samtidig deler han ud af holdninger og erfaringer med alt fra affiliate marketing til kontostruktur på Meta.
#2 Casper Benjamin Holm, Green Comfort
Casper er virkelig aktiv på LinkedIn og deler alt muligt om stort og småt inden for e-commerce og marketing. Der er både små, nemme hacks til en bedre konverteringsrate og opslag, som sætter større tanker i gang.
#3 Tobias & Julie Silverstein Hinchely, Den Sidste Flaske
Her får du altså lige en 2-i-1-anbefaling. For Tobias og Julie er lige gode om at markedsføre sig selv og deres forretning, Den Sidste Flaske. De deler både marketinghacks og -tricks og Behind the Scenes fra livet som købmænd.
#4 Thomas Juhl Hansen, Pitaya
Der er efterhånden så mange tøj- og fashion-shops, at du kan fodre sv*n med dem. Så det kræver sin marketingmand/-kvinde at bygge en sund og ordentlig forretning i det space efterhånden. Thomas deler hyppigt ud af sine egne, personlige erfaringer og indsigter fra en benhård branche.
#5 Susanne Boysen, Flammen
Vi var lidt i tvivl, om Flammen passede i kategorien “webshops”, men hey, vores nyhedsbrev, vores regler. For Susanne fortjener et skulderklap. Hun deler mest ud af anbefalinger og erfaringer inden for branding og mere overordnet kommunikation; noget, man e-commerce-forretninger godt kunne blive (markant) bedre til.
#6 René Tingskov, Søstrene Grene
René deler engang i mellem noget andet end endnu en pris, Søstrene Grene har vundet. Og det er virkelig godt. Vil du have ekstra-guldkorn ud af René, så hold øje med, når han kommenterer på andres opslag. Der kan virkelig ligge en masse godt om alt fra dataindsamling til Meta Ads.
#7 Frederikke Antonie Schmidt, roccamore
Vi kunne ikke lave den her liste uden at namedroppe Frederikke og roccamore. Er der nogen, som har haft mere held (og snilde) til at få så mange af sine budskaber uden organisk, med så meget firepower og med så prominente navne bag sig? Vi kan ikke komme i tanke om nogen. Følg hende. For pokker.
#8 Jonathan Parisi, MacKabler
AI, feeds, Organic Search, CRO og jeg skal komme efter dig. Jonathan skriver om lidt af hvert og tager (ofte) afsæt i sin egen shop, MacKabler. Det er meget hands-on og til at gå til. Håndværkeropslag, om man vil. Det er rart.
#9 Kenneth Rohr, Trendhim
Kenneth vil sandsynligvis passe godt ind i dit feed, hvis du arbejder med eller gerne vil blive bedre til kundeklubber, loyalitet og fastholdelse. Han er lige i det der fede krydsfelt mellem performance og branding og deler ud af tests og erfaringer med alt inden for e-mailmarketing og Customer Loyalty.
#10 Jannick Schøler Andersen, Proshop
Jannick er, ligesom René, en af de der profiler, der burde poste noget oftere. Men connect med ham/følg ham, og hold så øje med hans kommentarer på andres opslag. Det er dér, at guldet ligger. Han er god til at dele ud af alt fra Paid til Organic Search.
Hvem følger du i tykt og tyndt? Hvem skal vi holde øje med? Del gerne dine marketing-rockstjerner ved at svare på mailen her. Og ja, man må gerne anbefale sig selv. Kom nu. Du må godt.
Vi ses i din indbakke næste uge.
Med venlig hilsen
Team Texta