Mail #151 (B2B+B2C): En invitation til vores Talentnetværk
Hej med dig
I dag tillader vi os lige at samle tropperne her på #RespektForDinIndbakke. Vi har nemlig et lidt vigtigt budskab, som vi gerne vil have, at alle hører. Og vi skal undskylde på forhånd til alle jer med mange års erfaring i marketingbranchen og på arbejdsmarkedet nu.
For vi leder efter ambitiøse, unge mennesker til vores nye Talentnetværk her i Texta. En mindre netværksgruppe i Østjylland, hvor vi samler marketing-, kommunikationsstuderende i en netværksgruppe for fremtidens talenter og uslebne diamanter.
Vi er snublende tæt på at have fyldt det første hold op, men vi kunne godt tænke os et par ekstra hoveder og lidt større diversitet i gruppen. Yes, we said it. Sorry, Donald. Men mere om det senere.
Dagens udgave af #RespektForDinIndbakke er derfor en udstrakt arm til dig, kære læser. Måske er du selv i gang med studierne? Eller måske har du en datter, en nevø eller nabo, som kender nogle, der skal være med i vores Talentnetværk, når vi starter op her i efteråret?
Hvad er et Talentnetværk?
Ja, godt spørgsmål. Hvis du har fulgt med her på nyhedsbrevet i længere tid, så har du sikkert hørt, at vi har en håndfuld netværksgrupper rundt omkring i landet. Det er for “voksne” og et mere klassisk netværkskoncept. Og så alligevel ikke helt, synes vi. Men det kan du læse om ved at klikke her, hvis du har lyst.
Vores Talentnetværk er en lidt anden størrelse.
Måske kan du selv huske det fra studiet: At pensum og lærebøger nogle gange virker lidt langt væk fra virkeligheden og arbejdsmarkedet. Heldigvis er de fleste uddannelsesinstitutioner gode til at gøre, hvad de kan for at samarbejde med erhverslivet om at mindske kulturchokket for de studerende.
Talentnetværket er vores bud på en måde, hvor unge mennesker, der drømmer om en karriere i marketing- og kommunikationsbranchen, kan få lov til at snuse lidt til, hvad det vil sige at begå sig i en marketingafdeling.
Ikke kun på bureau, men også ude på “den rigtige side” af bordet.
Det gør vi med et netværkskoncept, hvor vi forpligter os til at facilitere syv årlige netværksmøder for 10-15 studerende, som kan se frem til:
- Faglige oplæg fra forskellige virksomheder og brands (både specialister og generalister)
- Virksomhedsbesøg, hvor du kan blive klogere på arbejdet med marketing, kommunikation og branding “i virkeligheden”
- Adgang til LinkedIn-gruppe, hvor du kan sparre med ligesindede og få input fra Textas specialister.
- Adgang til og mulighed for at række på vores ressourcer og adgange til gratis certificeringer, kurser og workshops.
- Sommerafslutning med restaurantbesøg.
Og så er det gratis. Det er sgu da ret lækkert til CV’et på LinkedIn, ik’? Vi ville selv ønske, at der havde været sådan noget, da vi læste. Vi har ovenikøbet kun meget få krav til medlemmerne. Du skal gerne:
- være vidensbegærlig og klar på at lære nye mennesker at kende.
- være i gang med en marketing- eller kommunikationsfaglig uddannelse.
- være i gang med minimum andet år på din uddannelse.
- prioritere netværksmedlemskabet (misser du en gang eller to, er det ok)
- have lyst til aktivt at deltage i debatter og cases.
Lige nu har vi afsat 12 pladser. Vores store håb med at råbe højt om gruppen her på kanalen er dog, at vi kan få en smule mere diversitet i gruppen.
For det første er alle 12 pladser lige nu reserveret til kvinder. Der må da være en enkelt ambitiøs marketing-mand eller to i Østjylland. Og så kunne det være fedt med lidt flere kandidater fra kommunikationsuddannelser. Vi er ikke kræsne.
Måske kender du nogen? Så videresend gerne mailen her til dem. Du/vedkommende kan læse mere om netværket, konceptet og vores tanker bag ved at følge linket her.
Vi lukker ned for ansøgninger til netværket d. 15. september, og vi regner med at starte op i oktober. Så der er lige lidt tid at løbe på endnu.
Vi ses i din indbakke næste uge.
Med venlig hilsen
Team Texta