Mail #156 (B2B): ABM-data? Direkte fra LinkedIn?
Hej med dig
De er en standing joke i marketingbranchen; AE’er/Account Reps fra Google, Meta og LinkedIn. De forsøger at fremstå som uvildige eksperter og et supplement til at have et bureau på, men deres anbefalinger falder ofte ned i én af tre kasser. Hvis ikke dem allesammen.
Brug flere penge.
Udvid din målgruppe (så du kan bruge flere penge).
Sænk/ændr dine performance targets (så du kan bruge flere penge).
Gode råd, huh?
Men der er faktisk undtagelser til hovedreglen. Bruger du ret mange penge på LinkedIn Ads, og kører du forholdsvis snævert i din annoncering, kan du få opleve, at en Account Rep rækker ud til dig for at tilbyde et deepdive i en masse ABM-data. Og her er der faktisk guldkorn at hente:

Så hvad kan du få af indsigter?
Allerførst: Hvordan får du sat sådan et møde i stand? Ja, det er lidt nemmere sagt end gjort. Vores erfaring er, at før, det for alvor giver mening, skal du op og bruge minimum 20-30.000 kr. i måneden på LinkedIn-annoncering og have gjort det i et stykke tid og arbejde forholdsvis account based.
I så fald kan enten dit bureau eller du selv række ud til LinkedIn og anmode om en 1:1-gennengang og deep-dive. De gør det selvfølgelig for at fastholde dit nuværende annoncebudget, men også for at præsentere muligheder for at bruge endnu mere. Det er ikke en velgørenhedsindsats, mind you.
Du kan se et eksempel på noget af den data, en af vores kunder har fået fra deres deep-dive med en LinkedIn Account Rep nedenfor:

Det er kun en lille håndfuld af indsigter og stats. Der er rigtig meget. Noget ligegyldigt, noget brugbart. Kunden fik i dette tilfælde et kæmpe Excel-ark med en masse data, de vigtigste take-aways highlighet i mailen og et møde, hvor de gennemgik learnings og anbefalinger ift. deres betalte setup.
Her er nogle af de brugbare ting, vi har fået ud af at bruge tid på LinkedIns egne deep-dives:
- Verificering af data fra ZoomInfo, LeadInfo eller lign. Eller et alternativ, hvis du ikke har adgang til intent tools.
- Penetration Rate: Hvor gode er vi til at ramme vores samlede målgruppe og marked med vores annoncer?
- Ad Engagement: Hvor mange bruger tid på og interagerer med vores annoncer? Et ekstra og dybere lag af indsigter end det, du kan trække ud af din annoncekonto.
- Impact på specifikke accounts og de forskellige lag i købscentreret hos de accounts, du arbejder på.
- Huller og muligheder i det nuværende setup; alt fra budgetallokering til målgrupper, der får for meget/lidt eksponering.
Husk altid at tage direkte anbefalinger til ændringer i dit setup med et kæmpe gran salt. Vi bruger typisk dataen mest til qualification og sikring af, at vi får det ønskede impact. Ikke til operationelle fravalg/tilvalg.
Et af de største argumenter for at bruge lidt tid på de her deep-dives er også at kunne svare på spørgsmålet: “What does good look like?”. At få sat nogle benchmarks og sammenligningsgrundlag op for dine indsatser, så du ved, om du egentlig får det ud af dit budget, du burde.
Vi ses i din indbakke næste uge.
Med venlig hilsen
Team Texta