Mail #157 (B2C): Tjekliste til Google Ads for webshops
Hej med dig
Haft en dejlig efterårsferie? Det havde vi. Men vi nåede da at savne at fylde lidt i din indbakke. Heldigvis er vi tilbage for fulde omdrejninger i dag, dog med en kort udsendelse i dagens anledning. Ligesom dig skal vi også lige igennem inboxen med de mange mails og to do-listen fra før-uge-42.
Derfor er dagens tema noget så simpelt og brugbart som en tjekliste til Google Ads for webshops. Et lille værk, vi har begået, og som nok ikke bliver mere aktuelt end lige nu klokken lidt i Black Friday.
Den må du gerne få. Helt kvit og frit. Du kan klikke på knappen nedenfor, som linker direkte ind til guiden, men ellers opsummerer vi også de vigtigste overskrifter (og ting, du skal have styr på) længere nede:

Her er de 10 ting, du skal have styr på
Hvis du vil have den helt store prosa, synes vi, du skal dykke ned i selve tjeklisten. Men for den dovne læser eller skimmer, har vi opsummeret de 10 punkter her, så du kan vurdere, om du lige skal give tjeklisten et læs:
#1: Opsæt Enhanced Conversions, Customer Match, konverteringsmål mv.
#2: Tag ejerskab over Branded Search.
#3: Opdel/evaluér performance i Brand og Generic/non-brand.
#4: Sørg for, at du kan blive vist i Free Product Listings.
#5: Husk at annoncere i pre- og top funnel.
#6: Analyser Product Performance, og justér dit annoncesetup.
#7: Kobl Google Ads sammen med dine øvrige platforme (EMS, app, kundeklub mv.)
#8: Optimer dine produktfeeds (løbende og grundigt)
#9: Brug tid på at optimere og justere dine PMax-kampagner.
#10: Eksporter dit setup til Microsoft Ads/Bing.
Var der en ting eller to, du skal ind og dobbelttjekke? Fedt. Så skal vi ikke forstyrre mere.
Vi ses i din indbakke næste uge.
Med venlig hilsen
Team Texta