Hej med dig

Påsken er ovre. Det er jagten på leads ikke.

Vores mail i sidste uge med tips, tricks og taktikker til at generere leads nu og på den korte bane blev taget ret godt imod, så her kommer 10 yderligere forslag, som du måske kan bruge til at få gang i lead-maskinen efter en lang påskeferie:

  • Se på dine seneste følgere på din LinkedIn Company Page. Måske gemmer der sig en beslutningstager eller 10, som Salg gerne vil kende til.
  • Kig på, hvilke virksomheder der har kigget på jeres website, og som LinkedIn har tracket. Giv Salg besked. Måske er der et oplagt lead eller 10. Gå til “Annoncer” → “Analyser” → “Webstedsdemografi” → “Vis”, og vælg “Virksomhed”.
  • Få opsat retargeting mod din virksomhedsside på LinkedIn; det er ikke kun dit website, hvor det er relevant at arbejde med remarketing.
  • Afprøv små account based-kampagner mod specifikke kundegrupper eller brancher med fokus på konverteringskommunikation.
  • Brug dit e-mailmarketing-setup til at identificere kontakter, som har været forbi dit website flere gange på det seneste, eller som har udvist anden high eller medium intent. Bed Salg om at forsøge sig med noget kvalificeret outreach.
  • Overvej, om du tør og kan køre kommunikation omkring at matche potentielle kunders eksisterende aftale ift. pris, vilkår mv. Det kan fjerne friktion og barrierer ved at skifte for kundeemner, der er hos en konkurrent, men måske gerne vil skifte.
  • Opsæt annoncer med cases som gated content – gerne nogle af dine store, kendte kunder, som andre drømmer om at blive.
  • Udarbejd og brug branche-benchmarks i din annoncering mod udvalgte nicher og kategorier. Nysgerrighed ift. hvad andre gør, og hvordan de klarer sig, er ofte en god måde at sparke en dør ind på.
  • Test high intent gated content i din betalte annoncering. I sidste uge nævnte jeg som et eksempel at bruge sit priskatalog som indgangsvinkel, men det kan også være mere klassisk indhold som en demo pakket ind i et webinar, gennemgang af dine løsninger som et white paper mv.
  • Send en salgsdrevet mail til dine eksisterende permissions. Ja, som udgangspunkt skal du holde dig på dydens smalle sti og kun dele viden, erfaringer og indsigter til dine permissions, men nogle gange kræver hårde tider, at man tør at spørge om kontakten og salget. Du kan overveje at teste det til mindre segmenter, før du sender til hele din liste.

Så var der lidt mere til dig, der sidder med en tom tank. Jeg håber, at du kan bruge det. Skal jeg lave et afsnit tre, eller skal vi videre i teksten? Let me know.

Udgivet
Bliv ringet op