Hej med dig

Rigtig mange bad om det. De to første afsnit med forslag til at skaffe leads her og nu har været ret populære. Det kvitterer jeg/vi for med del 3, som foreløbigt bliver den sidste i vores lille miniserie. Del 4, 5 og 6 er reserveret til vores søde kunder.

Lad os kaste os over de 10 forslag på leadindsamling, jeg har taget med i denne omgang:

  1. Test Google Lead Forms Extension af. Det er Lead Ads, som du kender det – bare i Google. Vi ser meget blandede resultater med annonceformatet, men i nogle nicher kan det godt betale sig at allokere en lille del af det samlede budget til leadgenerering.
  2. Afhold et eller flere events som LinkedIn Live. Vi har flyttet alle vores webinarer til LinkedIn, og det har flere fordele. En af dem er, at du kan refurbishe indholdet efterfølgende og opsætte en gate for at tilgå eventet, så der løbende kommer nye permissions og potentielle leads ind på noget, du allerede har lavet og afholdt. Kvaliteten af dem, der ser med, er tårnhøj, når vi har kørt LinkedIn Live.
  3. Afprøv et konkurrenceformat/-koncept, hvis det er muligt i din niche. Det lugter jo lidt af Hjallerup Marked og B2C, men vi har faktisk set, at det godt kan fungere i en B2B-kontekst med nogle produkter/nicher. Det kan være, at man deltager i en konkurrence om et personaleevent, et års forbrug af printerpapir eller andet, der kan fungere som en indgang til virksomheder, som måske er villige til at skifte leverandør.
  4. Prøv annoncering med afsæt i et lokalt/regionalt budskab. Det er noget, vi ser, som kan have en effekt. Eksempelvis annoncekreativer og copy, der taler til et lokalområde eller annoncering, som fremhæver geografiske cases og tilbud.
  5. Brug dine slide-ins og pop-ups mere salgsvendt. Hvis du i dag primært går efter at indsamle permissions til dit nyhedsbrev, så vær mere direkte ved at spørge om salgsdialogen. I hvert fald på high intent-indhold som produkt- eller prissider.
  6. Tilbyd potentielle kunder et gratis, nemt buy-in til dit produkt som første step. Det kan være, at du tilbyder første måned gratis eller har mulighed for at lave en prøvepakke/-periode, der gør det muligt at få produktet i hænderne, før man forpligter sig til noget.
  7. I del 1 af miniserien skrev jeg en smule om Indifferent Buyer Incentives. Det har jeg skrevet lidt mere om på LinkedIn (læs opslaget her). Dagens anbefaling går på at lave incitamenter, som kun taler til dem, der aktivt er i markedet lige nu, og som er indifferente ift. valg af leverandør. Det kan være, at du tilbyder 500 kr. til personaleforeningen eller et gratis kursus til alle nye kunder i en kalendermåned. Her ved du, at dem, der reagerer, må antage at være ret langt i sin købsrejse.
  8. Se, om du kan identificere dine website-besøgende og kortlægge mulige leads via tools som Leadfeeder, Albacross eller lign.
  9. Sæt noget af dit Paid-budget af til at køre Custom Intent-annoncer via Google Ads mod potentielle kunder, der har kigget på konkurrenter eller branchesites, som kan indikere en købsinteresse.
  10. Gå sammen med et andet led i din værdikæde (leverandør, samarbejdspartner, kunde mv.) og afhold et gated event for deltagere, som begge parter har en interesse i at komme ud til. Del regningen og resultaterne.

Det var 30 anbefalinger i alt. Nu håber jeg, at du har lidt at gå i gang med.

I næste uge skal vi tale om andet end leads mig her og leads mig dér. Har du stadig ikke fået nok, må du endelig række ud, hvis du vil have fingrene i del 4, 5 og 6.

Udgivet
Bliv ringet op