Hej med dig

Tænker du over, hvem der står som afsender på dine kampagnemails og flow-mails?

Nok ikke. Men det burde du. Det kan nemlig være ret dyrt, hvis du, en kollega eller et bureau begynder at pille i din afsender.

Det er en af de ting, du altid skal tage stilling til, når du sender noget i retningen af dine modtagere:

Det er “Sender name” og “Sender email address”, du skal være opmærksom på. Ovenstående skærmbillede er fra Klaviyo. Hvis du ændrer i en af de to, kan du risikere, at det påvirker din deliverability.

Ofte ser vi, at afsendernavnet eller domænet bliver ændret, fordi at budskabet på en mail skal fremstå personligt eller er forskelligt fra det, der normalt bliver sendt. Eller fordi at den, der afsender mailen, smider sine egne oplysninger på.

Det kan både have en teknisk og praktisk slagside.

På den tekniske front kan en anden afsendermail end den, der er tilknyttet din afsenderinfrastruktur, koste dyrt på dine åbningsrater.Rent lavpraktisk kan en ny (og fremmed) afsender have den konsekvens, at dine modtagere ikke aner, hvem du er, og hvad du laver i deres indbakke.

Derfor anbefaler vi, at du udelukkende ændrer på de to elementer, hvis det er meget vigtigt, eller at der er en god grund til det.

Fejl kan ske. Sker der en enkelt smutter, er det nok ikke noget, der ødelægger det, du har opbygget. Men sørg for at dem, der har berøring med din e-mailmarketing, ved hvilke rammer, de skal være opmærksomme på.

Udgivet
Bliv ringet op