Hej med dig

Det er svært at skille sig ud. Finde på noget nyt. Være anderledes end alle andre, som også laver SEO, som også poster organisk på LinkedIn og som også kører Lead Ads. Og i en verden, hvor det handler om at blive set og hørt, kan det være svært at trænge igennem, når alle gør alting.

En af de ting, vi ofte anbefaler vores kunder, er at finde en eller to unikke marketing- eller kommunikationskoncepter. Altså en eller to aktiviteter, som er unikt for den position eller det brand, man gerne vil bygge. Det kan være med til at binde alt det, du laver sammen, men også at fungere som flagskibet i din kommunikation.

For vores vedkommende i Texta er det blandt andet det, du sidder og læser nu: #RespektForDinIndbakke. Som sådan er der ikke noget unikt i et nyhedsbrev. Men den tilgang, vi har taget til at skrotte al salg og servicemeddelelser er ikke noget, alle gør. Udover vores nyhedsbrev er vores andre koncepter vores Company Page (indsæt link), hvor vi også forsøger at gå imod strømmen ift. traditionelle virksomhedssider.

Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort. Men jeg har gjort lidt at arbejdet for dig og samlet nogle forslag til koncepter, du måske kan løbe videre med og gøre til dine egne, inden vi selv bruger dem:

  • Content curation: Saml de vigtigste eller bedste stykker indhold eller nyheder fra din branche og send dem ud til dine læsere på mail hver eller hver anden uge.
  • Slack-gruppe: Opret en Slack-gruppe, hvor branchefolk kan kommunikere, dele erfaringer og indsigter på kryds og tværs.
  • ERFA: Stabl et ERFA-koncept på benene for relevante stakeholders i din branche, hvor I mødes med et fast interval og en faglig agenda.
  • Konference: Hvis du har mod på at arrangere og afvikle en faglig konference, kan du virkelig sætte dig tungt på thought leadership-rollen. Der er en grund til, at mange bureauer lige nu kaster sig over konferencer som det nye sort.
  • Netværk: Byg et digital og/eller fysisk netværk for alle, der har berøring med din branche, hvor I kan dele erfaringer på kryds og tværs. Det kan være i form af en Facebook-gruppe eller med en fysisk dimension.
  • Faglig Fredagsbar: Inviter til fredagsfyraftensøl og faglighed en gang i kvartalet eller hvert halve år med 2-3 faglige indlæg, hvorefter den står på hygge og networking.
  • Gæsteindlæg: Åbn din blog/vidensdatabase for gæsteindlæg fra de dygtigste eksperter og specialister i dit felt, så det ikke bliver dig, der er afsender på det hele.
  • Statistikker/analyser: Bliv din branches svar på Danmarks Statistik, der udgiver rapporter eller analyser, som alle kigger frem mod med spænding. Det kræver selvfølgelig, at du har adgang til nok (relevant) data.
  • YouTube: YouTube er generelt et sindssygt undervurderet medie, som flere B2B-virksomheder burde kaste sig over. Jeg kan afsløre, at vi selv begynder at kigge i den retning i de næste par måneder.
  • Gated content i video-format: Vi kender alle white paper-formatet, som efterhånden er lidt metaltræt. Men (godt) gated content er ikke dødt. Jeg tror sindssygt meget på, at gated content i video-format kan blive det nye.

Der var lidt at tage af. Jeg håber, du kan bruge nogle af idéerne.

Udgivet
Bliv ringet op