Mail #90 (B2C): Har du nogensinde overvejet …
Hej med dig
Er du frisk på at prøve noget nyt? Altså i dit marketing-setup? Så har vi nemlig et par gode bud eller tre til dig. Du er sikkert allerede til stede på platforme som Facebook og Instagram – og med god grund. Annoncering på præcis de to medier fungerer ret godt. MEN … Har du nogensinde overvejet at teste andre platforme af? Platforme, hvor der er leads at hente, og hvor der ikke er ret mange andre danske annoncører?
I denne uge af #RespektForDinIndbakke har vi spejdet ud over medielandskabet og fundet tre gode steder, du kan annoncere – også uden, at du skal gå ned i løn eller sælge otte computere, før du får succes. Og bare rolig: Vi har allerede set flere tilfælde, hvor ganske små indsatser kan gøre en stor forskel.
Fra o til “hold da op”
Snapchat, Reddit og X (det gamle Twitter) er tre platforme, som typisk fylder 0 % eller meget lidt i annoncebudgettet. Dét i sig selv er en god grund til at teste dem af. Simpelthen fordi konkurrencen er så lille. Og det er endda selvom platformene er ganske populære blandt flere forskellige målgrupper.
“Men jeg har altså ikke 20.000 at kaste efter sådan et projekt”. Nej – og så er vi tilbage til dét med de otte computere – dem kan du roligt beholde. Du behøver nemlig ikke at investere mere end 1.000-2.000 kr., før det giver pote (det har vi set flere eksempler på).
Lad os dykke ned i, hvad de hver især kan:
#1 Sig “hej” til hver femte dansker
Selvom vi generelt ser et fald i det daglige forbrug af sociale medier, er der stadig ret mange danskere, som snapper derudad. I DR’s årlige rapport “Medieudvikling 2023” kan vi se, at over 20 % af danskerne mellem 15-75 år bruger Snapchat dagligt. DAGLIGT. Og så er det nok ingen overraskelse, at især de 15-18-årige er storforbrugere af det lille hvide spøgelse. Så … behøver vi at sige, at der er et ret godt potentiale i at annoncere på “Snappen”, hvis du gerne vil nå ud til den yngre målgruppe?
#2 Her er de unge
Og apropos den yngre målgruppe … Reddit er også en ret interessant (og overset) platform, når det kommer til annoncering. Op til 15 % af de 15-24-årige hopper nemlig ind på sitet hver eneste dag for at blive underholdt. Reddit er et sjovt medie, og så er det især godt til top-funnel og pre-funnel, hvis du sælger computerprodukter eller har særligt yngre mænd som målgruppe.
#3 “X-men”
X kan meget mere end at være Borgens intranet – ifølge Danmarks Statistik er det også stedet, hvor især mænd befinder sig. Så har du produkter og services, som er henvendt til mænd, kunne X hurtigt blive et ret interessant sted at annoncere.
Derudover har de et stort internationalt publikum på X, som du kan nå ud til, særligt på de amerikanske markeder. Og det sjove er, at der ikke er ret mange danske virksomheder og brands, som har kastet sig ud i annoncering på netop den platform endnu. Spændende, ik’?
There you have it: Tre platforme, som kan vise sig at være “lige din type”, når det kommer til annoncering. Både til at binde dine marketingindsatser sammen, men også når de står alene. Så har du et lille overskud i marketingbudgettet, kan det godt give mening at teste én eller flere af dem af.
Og virker det ikke, kan du altid lukke ned for det igen. Hvem ved? Måske bliver det en kæmpe succes.