Leadgenerering

Leadgenerering… Marketingafdelingens fornemmeste opgave – men typisk også den største hovedpine og dårlige samvittighed, når enten mængde, relevans eller kvalitet ikke lever op til salgsafdelingens tårnhøje forventninger.

Har du endnu ikke knækket koden ift. at levere spandevis af leads, der er så varme, at dine sælgere brænder fingrene, når de tager fat i dem? Måske har du brug for hjælp til at skalere dit leadgenereringssetup til nye målgrupper eller markeder?

Lad os hjælpe dig med leadgenerering. Vi har erfaring og indsigt fra mere end 100 cases (både B2B og B2C) på tværs af et utal af brancher.

Skal vi også hjælpe dig?

Peter Kragh Lauritsen

Peter Kragh Lauritsen

CCO & Partner

Leadgenerering er benzinen i din mailmotor – er tanken tom?

Dit e-mail-marketingsetup står og falder med de leads, du propper i det. Uden en løbende strøm af relevante permissions kan selv de bedste automations og kampagnemails ikke ændre på, at du før eller siden ikke kan sælge mere til dine eksisterende kontakter. Tanken er simpelthen tom.

Leadgenerering sikrer, at du hele tiden anskaffer nye permissions, der erstatter dem, som konverterer eller kapitulerer. Er dit sigte udelukkende indstillet på dine eksisterende kontakter, risikerer du på lang sigt at køre på dampe. Her er gode råd og nye permissions dyre.

Arbejdet med leadgenerering er forsikringen, der holder hånden under værdien af dit e-mail-marketingsetup, så det også har en (større) værdi i morgen. Har du brug for en hjælpende hånd til at generere nye permissions, vil vi hjertens gerne dele vores indsigter med dig.

Dine leads fortjener mere end halvdårligt gated content og et sløjt mailflow

Der er mange veje til Rom, når det kommer til leadgenerering. Men der er mindst lige så mange gennemhullede grusveje, der ender blindt. Og det koster dyrt i produktionstid til indhold, spildte annoncekroner og skuffede leads, der i årevis er blevet spist af med halvdårligt gated content og sløje mailflows, som ikke skaber værdi.

Denne klassiske tilgang til leadgenerering har ifølge mange marketingværnepligt. Det mener vi ikke – hvis du tager dit ansvar som afsender og annoncør seriøst. Gør du dit forarbejde, er der masser af slagkraft i den traditionelle leadkampagne, hvis du krydrer den med vores erfaringer og indsigter fra +100 cases.

Dine potentielle leads fortjener og forventer nemlig mere end en dårlig e-bog eller en kedelig konkurrence. Leverer du mere værdi end forventet, er leadgenerering derimod nemt, så længe du har styr på den efterfølgende nurturing og kvalificering.

Put ikke alle dine leads i én kanal

Et gammel ordsprog lyder, at man ikke skal putte alle sine æg i én kurv. Og det samme gør sig gældende ift. leadgenerering. Mange indsamler næsten udelukkende nye permissions ifm. check-out eller via slide-ins. På den måde snyder du dig selv for de mange andre muligheder, der findes:

  • Facebook Lead Ads
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Google Lead Forms
  • Influencerkampagner
  • Google Lead Forms
  • Kampagner
  • Andre permissions, fx SMS eller webpush.

B2B eller B2C? Få fingrene i vores gennemtestede leadgenereringssetup

Leadgenerering er tvingende nødvendigt, uanset om du arbejder med B2B eller B2C. Men spillereglerne og tilgangen er vidt forskellig. Af denne grund har vi valgt at splitte vores leadgenereringsprodukt i to, så vi i mellemregninger kan tage højde for forskelle i kunderejsen og indkøbsmønstre.

Arbejder du B2C, bygger vores leadgenereringssetup på mere end 100 e-commerce-cases og mange hundredtusindvis af kontakter. Vi leverer udelukkende indholdet og mail-setuppet, hvorfor du enten selv kan vælge at varetage distributionen eller benytte en af vores partnere.

Arbejder du B2B, har vi allieret os med og tilbyder i partnerskab med Zen Media produktet LeadMotor ®, som er baseret på et utal af B2B-virksomheder i Danmark og udlandet. Du kan læse mere om samarbejdet her.

Vil du vide mere omkring emnet, inden du kaster dig ud i det, kan læse vores blogindlæg om leadgenerering her.

Ikke bare endnu et nyhedsbrev …

To gange om måneden serverer vi tips, guides eller nyheder, som du kan omsætte til praksis i dit arbejde eller din forretning. Kvit og frit.