Bureau/kunde samarbejde – Refyne & Kjøgx
Til dagens morgenmøde skal vi tale om det gode kunde- og bureau samarbejde. Vi har inviteret Jens lystlund fra Refyne og Jeppe Kjøgx fra Kjøgx Kommunikation forbi.
1. Før et samarbejde – hvordan sikrer man en tilbuds-/pitchproces, der fordrer et godt samarbejde?
2. Opstart – hvordan sikrer både kunde og bureau, at man får den viden, indsigt og erfaring, der er nødvendigt for at lykkes?
3. Hvad kan og skal man fakturere? Salgstid, produktion, rettelser osv.
4. Værdi og opfattelse af værdi – hvordan sikrer man, at leverancer matcher den forventning til værdi, kunden har?
5. Afrapportering – hvordan sikrer man løbende kommunikation og holder hinanden ajour om ting, der rører sig af relevans?
6. Langsigtet versus kort sigtet – hvordan balancerer man de to hensyn?
7. Hvad hvis tingene går skævt? Hvordan håndterer man knaster i samarbejdet og en eventuel skilsmisse?
8. Bindinger – hvad er jeres holdning til opsigelsesvarsler?
9. Hvad hvis der er flere bureauer/marketers inde over?
10. KPI’er/målsætninger – skal et samarbejde være KPI-drevet? Kan det blive for KPI-drevet?