Marketingjura: Must-know, myter og meninger.
Jura. Kedeligt og kompliceret? Måske. Nogle gange. Vigtigt? I den grad.
Marketingbranchen er underlagt en lang række forskellige spilleregler – lige fra de store værker som markedsføringsloven og GDPR til mere specifikke rammer som prismærkningsbekendtgørelsen.
Det kan være svært at finde hoved og hale i de mange paragraffer og bestemmelser, men hvis du ikke er opmærksom, risikerer du enten en bøde, eller (næsten endnu værre) at du spænder ben for dig selv, fordi du ikke bruger de muligheder, lovgivningen giver dig.
Vi dykker sammen med advokat Nicholas Ørum Keller fra (Ret&Råd Advokater) ned i marketingjura og hjælper dig igennem must-know, myter og meninger om blandt andet:
- De ”store”: markedsføringsloven, GDPR og cookiebekendtgørelsen.
- De “små“: prismærkningsbekendtgørelsen, forbrugeraftaleloven og købeloven.
- Juridiske værktøjer og bestemmelser, du gerne vil have i din redskabskasse.
- Myter, der skal manes i jorden.
- Ny lovgivning, vi kan se i horisonten.
Du bliver med andre ord klædt på til at kunne navigere i paragraffer og bestemmelser, du skal være opmærksom på og kende til. Vi har både B2B og B2C på agendaen.