
Optimering på tværs af kanaler skabte resultater
Udfordringen
Done by Deer designer hverdagsprodukter til babyer og småbørn. De havde allerede en stærk tilstedeværelse – men de vidste, at der var endnu mere potentiale at hente digitalt. De så potentialet, men manglede viden og værktøjer til at udnytte det fuldt ud. Marketingsbudgettet skulle bruges bedre. Salget og omsætningen skulle op. Og der skulle skabes bedre resultater på tværs af kanaler.
Løsningen
Optimering var første skridt i samarbejdet – ikke kun på én kanal, men hele vejen rundt. På Paid Search blev kampagnerne opdelt efter sprog og land for at finde ud af, hvilke markeder der leverede bedst, og hvor pengene blev brugt mest effektivt. Annoncerne blev finjusteret med nye tekster, billeder og videoer for at ramme målgruppen bedre. Der blev også implementeret Performance Max-kampagner, som gav et løft i kanalens resultater og ROAS.
På Paid Social har vi løbende sparret med kunden om strategi og struktur, hvilket har løftet performance og skærpet både indhold og målretning. På e-maildelen har vi gennemgået deres setup, kommet med anbefalinger, lavet tekniske justeringer, indsamlet zero-party data og haft løbende sparring for at sikre mere relevant kommunikation og en bedre kunderejse. Optimeringen har øget den generelle omsætning og skabt bedre performance på tværs af kanalerne.






