Hej med dig

Så gik februar. Lige så hurtigt, som den startede. Og vi har trukket to vindere af en plads i vores netværksgruppe. Tillykke til Rikke og Line med pladsen. Til dig, der ikke var heldig at vinde: Øøøøøøøøøv. Men hey, du kan jo stadig købe dig til en plads. Det koster kun 9.000 kr. om året. Det kan du da godt finde i budgettet?

Du kan læse mere om vores netværksgruppekoncept og forhøre dig om en plads i en gruppe via følgende link. Eller ved at svare på mailen her. Det må du også gerne. Vi har også lavet en fin lille flyer med svar på de vigtigste hv-spørgsmål, som du kan scrolle igennem ved at klikke her.

Nå. Nok om sidste præmien i sidste måned; nyt, nyt, nyt. Og denne måned er vi så heldige, at vores gode venner hos Reaktion har kastet endnu en årslicens i puljen, som du kan vinde. Det er ret mange penge værd. Både selve licensen, men også det, du kan få ud af at bruge værktøjet. Stor anbefaling herfra.

Det kan du læse om nederst i mailen. Lad os dykke ned i dagens tema, som er annoncering på Bing. Noget, mange webshops “glemmer”, men som er værd at huske i dit Paid Search-setup. Det vil vi gerne slå et slag for i dag, ligesom vi gjorde for et par uger siden i B2B-udgaven af #RespektForDinIndbakke.

Hvorfor skal du bruge tid og penge på Bing?

Jamen, hallo, er Google ikke nok? Det er da vist over 90 % af alle danskere, som bruger Google til at finde det, de leder efter“, kan vi næsten høre dig sige. Og tjoeh. Det kan man sige. Men du siger det jo også lidt selv.

Hvad med de sidste 10 %? Og hvad med de brancher og nicher, hvor Bing står for 15, 20 eller 25 % af søgetrafikken? Selv hvis du ikke sidder i sådan en branche, vil du da gerne have billig, god trafik, hvis du kan, ik’?

Vi oplever rigtig tit, at Bing kan være en fin overbygning til dit setup på Google Ads. Søgevolumen er ofte en brøkdel af det, du kan hente på Google, men det er også ofte en billig og relativt god brøkdel, som er værd at tage med. Vi har samlet et par hurtige og vigtige nedslagspunkter om Bing-annoncering her.

Hvorfor skal jeg bruge tid på Bing og ikke bare Google?

Det er (ofte ret) billigt at annoncere på Google. Vi ser ofte, at CPC på Bing er tæt på eller stort set identisk med CPC på Meta/LinkedIn og 30-50 % billigere end Google Ads på de samme søgeord. Med lavere volumen, bevares. Og så kan det være en god måde at få mere saft og kraft ud af Paid Search i stedet for at hyper-optimere dit Google Ads-setup/øge dit spend/CPC/sænke tROAS.

Når det er sagt, så er det jo ikke en enten/eller. Du skal også optimere dit setup på Google Ads. Men Bing kan være et fint alternativ eller first step, inden du begynder på at skrue og dreje i dine annoncer for at hente de sidste 20 %; lavthængende frugter og alt det der du ved.

Hvilke muligheder har jeg på Bing?

Meget af det, du kender fra Google. Og så alligevel ikke. Man kan, lidt karikeret, sige, at Bing Ads er den simple, billige udgave af Google Ads. Du har mange af de samme grundfunktionaliteter og annonceformater, som du har på Google, men uden den helt avancerede funktionalitet.

Hvilke nicher/brancher er særligt interessante?

Man skal passe på med at holde fast i stereotyper, men vi ser det alligevel gang på gang: Webshops og brands, som sælger til det “modne”/ældre segment, får mere ud af Bing end dig, der gerne vil ramme Gen Z. Er du en multibrand-webshop, er det en rigtig god idé også at annoncere på Bing.

Er der noget, jeg skal være særligt opmærksom på?

Der er en del små NB’er ift. Bing Ads, som du skal skrive dig bag øret, og som du måske også kender fra Google Ads; at der er nogle annonceformater og kanaler, der er bedre end andre og omvenst (*host* Audience Network *host*), at dine annoncer også vises på Yahoo, DuckDuckGo og lign., og at du også kan sætte server side-tracking op på Bing, ligesom du kender det fra Google/Meta.

Hvad koster det at komme i gang?

Vi oplever, at mange brands starter med enten bare at køre annoncering på brands searches eller laver et kopi-setup ud fra det, de kører på Google Ads. Det kan være et fint sted at starte. Mange af vores kunder kører med et budget, som ligger på mellem 1-10 % af det, de kører på Google Ads. Så det er i den størrelsesorden, vi snakker. Vildere er det heller ikke.

Overbevist om at komme i gang med Bing? Fedt. Godt at høre. Held og lykke og god arbejdslyst.

Præmien for marts er, som nævnt, en årslicens til Reaktion.com; en performance- og tracking-platform, som på mange måder minder om en light-CDP. Vi er rigtig glade for Reaktion på de cases, vi arbejder på. Det giver et godt overblik over al betalt annoncering og sikrer, at du har et solidt grundlag for at træffe beslutninger om, hvordan du bruger dine annoncekroner.

Tak til Reaktion for at smide en licens i puljen. Det er vi glade for.

Vi ses i din indbakke næste uge.

Med venlig hilsen
Team Texta

Udgivet
Bliv ringet op