Ja. Den er god nok. Som bureau har vi også et ansvar for at gøre det, vi kan for at skubbe os allesammen en anelse mere i den rigtige retning. Det gør vi ved at sætte det mest dyrebare, vi har, på højkant. Nemlig vores tid og faglighed. Hvert år donerer vi 100 timer til gode og/eller grønne formål. Fordi det giver mening.
Det kan vi faktisk godt forstå, du tænker. For hvordan kan man lige være et bæredygtigt creative performance-bureau? Er selve vores eksistensgrundlag ikke et øget, ofte unødvendigt forbrug og fokus på vækst?
Det er helt rigtigt, at vi ofte hjælper vores kunder med at sælge mere, så deres forretning kan vokse. Det er også rigtigt, at vi har kunder med produkter, som set fra et ensidet klima- eller samfundsperspektiv ikke er strengt nødvendige.
Så lad os få det helt åbenlyse på plads: Vi er ikke perfekte. Det er vores kunder heller ikke. Eller deres kunder. Der er regninger, som skal betales. Mad, der skal på bordet. Og en virkelighed, vi skal forholde os til. Om man vil det eller ej.
Vi går selv de første skridt ad en ny vej mod en grønnere fremtid, hvor vi i vores egne handlinger har fokus på at blive mere grønne, og hvor vi arbejder på, hvordan vi kan hjælpe vores kunder i en grønnere retning. Derfor vil vi gerne hjælpe dig og dit grønne projekt videre.
Vi tror på, at vi som bureau kan være med til at inspirere og motivere forbrugere, erhvervslivet og samfundet over tid til at træffe andre valg, end de gør i dag. Både igennem det, vi selv gør, men særligt igennem vores kunder og deres talerør.
Derfor gør vi selvfølgelig alt det, vi kan, som bare er sund fornuft. Vi køber, så vidt muligt, produkter (fx IT-udstyr) fra den cirkulære økonomi, vi deltager i en lang række forløb og projekter målrettet personer på kanten af arbejdsmarkedet, og vi arbejder aktivt med at reducere vores eget klimaaftryk fra transport.
For at gøre vores indsats mod et mindre klimaaftryk mere håndgribelig, fører vi desuden detaljeret registrering af vores transportaktiviteter. Det er med til at give os et mere præcist billede af vores samlede CO2-udslip og hjælper os med at identificere områder, hvor vi kan forbedre os.
Alene flytter det ikke ret meget. Og netop derfor er vores vigtigste opgave og bidrag at se, om vi kan rykke kommaer ude hos vores kunder.