De gamle uundværlige traditioner på en ny måde
Udfordringen:
Hvert år vælter studenter ud fra ungdomsuddannelserne med huer på og fylder gaderne med fest. Hvad man ikke kan se er al den planlægning, der ligger forud for festen; bestilling af huer, produktion af blå bog, planlægning og booking af studenterkørsel, og hvad der ellers hører til. Hos Young Unite kan man få alt til studietiden på en simpel og overskuelig måde, men for at nå ud til de studerende kræver det, at man er top of mind hos dem, når beslutningerne skal tages. Desuden skal man kommunikere til dem i et sprog, de kan forstå, og på en måde, hvor de føler sig hjulpet, guidet og mødt, hvor de er.
Vores opgave bestod i at få skabt et kommunikativt stærkt udgangspunkt, der slår en streg under Young Unites kerneværdier og derudover løbende at holde Young Unite top of mind hos de studerende.
Løsningen:
Med udgangspunkt i Young Unites stærke værdier og produkt skabte vi en kernefortælling og en tagline, der fremadrettet skal være udgangspunkt for og en rød tråd i Young Unites kommunikation. Derudover sørger løbende strategisk sparring på forretningen, strategi- og kampagnearbejde samt e-mailmarketing for, at Young Unite er top of mind hos målgruppen.
Young Unites kernefortælling har gjort hver enkelt medarbejder helt skarp på, hvorfor vi laver det, vi gør, og hvor vi gerne vil hen med det. Derudover har den strømlinet kommunikationen på tværs af kanaler, så brugere og samarbejdspartnere får samme opfattelse af vores brand, uanset hvor de møder os.
Christian Lykke CEO