Hej med dig

Vi kommer med en måske lidt kontroversiel anbefaling i dag. Nemlig at droppe dine flotte, polerede annoncekreativer ifm. betalt annoncering på Meta, LinkedIn eller hvor end du nu bruger penge på at få dine budskaber ud.

I stedet bør du skrive konceptet “Ugly Ads” bag ørene. Vi har faktisk skrevet om det tidligere og delt lidt erfaringer i vores webshop/e-commerce-udgave af #RespektForDinIndbakke i afsnit #130. Her kan du læse lidt om idéerne bag at køre “grimme” kreativer i stedet for noget, der er flot og poleret.

Men den opfordring skal du, kære B2B’er, selvfølgelig også have. Så vi har taget lidt erfaringer med fra vores egen markedsføring, så du kan se, hvad vi mener, og hvorfor det giver mening at lave noget, som ikke nødvendigvis er pænt, men kraftfuldt ift. at hive (relevant) leads eller (billig og god) trafik i land.

Once you go ugly, you never go back

Ja, vi ved det godt. Der er brand guidelines, der skal overholdes. Fonte og farver, der skal bruges. Og Brand Managers/Art Directors, som nok får ondt i øjnene lige om lidt. Men træk vejret dybt engang, og giv det lige en chance.

Her kan du se nogle eksempler på annoncer, vi har kørt for nyligt for nogle af de content pieces, du havde mulighed for at få fingrene i i sidste uge:

Træk vejret. Rolig nu. Du kan godt.

Hvad kreativerne måske ikke har i ynde, har de i performance. Her får du lige nogle nøgletal:

  • Vores gennemsnitlige pris pr. ICP-permission er 60 % lavere på kampagner med Ugly Ads end brandede annonceassets
  • ICP-fitness (andelen af permissions, vi henter ind via Lead Ads, som rammer inden for skiven af vores ICP) er næsten dobbelt så høj som på alle andre former for annoncekreativer
  • Alle andre bløde tal (CPM, CPC mv.) er 20-30 % lavere end ved mere “stramme” kreativer og visuelle budskaber

Bum.

Det er altså tal, der er til at tage at føle på. Flere leads til samme pris. Højere kvalitet på de leads, der bliver købt ind. Og billigere (og bedre) reach ude hos de rigtige mennesker.

Og det er bestemt ikke enlige svaler, eller fordi at vores content er pissegodt. Det er det. Men vi ser samme billede på tværs af alle vores kunder, som har været modige nok til at lægge det polerede og flotte lidt til side.

De kampagner, der performer bedst på hele annoncekontoen, er dem, der ikke ligner en reklame. Dem, som får folk til at stoppe med at scrolle og rent faktisk læse budskabet. De annoncer, hvor det er nemt at afkode, hvad det handler om, og hvem det er relevant for. That is what it’s all about really.

Næste gang, du skal trille en ny kampagne ud ad garagen, så se, om du kan få dig selv til at dedikere bare en lille portion af annoncebudgettet til et Ugly Ads-spor. Det kan være top eller bottom funnel. Vi ser, at low friction-annoncebudskaber performer godt på tværs af kunderejsen.

 

Der ligger mange koncepter og kreative spor under paraplybetegnelsen “Ugly Ads”. Sig til, hvis du vil have, at vi folder dem ud i flere detaljer end det, der var plads til i dag.

Vi ses i din indbakke næste uge.

Med venlig hilsen
Team Texta

Udgivet
Bliv ringet op