Mailchimp – et basissystem til de små løsninger

MailChimp har udviklet sig en del igennem tiden. Før i tiden var det hovedsageligt til e-mail marketing. Nu omfavner de flere marketingaktiviteter. Dette system samler derfor flere forskellige aktiviteter på ét sted.

Overvejer du at benytte MailChimp til dine e-mail marketing-aktiviteter? Vi kan her gøre dig klogere på, hvad der karakteriserer MailChimp, og hvilke fordele der er ved systemet. Følg med her og find ud af, om MailChimp er det ideelle system for dig.

Dette karakteriserer MailChimp

MailChimp har flere forskellige funktioner, der kendetegner dem. Vi vil gå nogle af de mest relevante kendetegn igennem her.

En gratisversion med gode, basale muligheder

Et af de mest karakteristiske kendetegn ved MailChimp er, at der er mulighed for at benytte en gratisversion af systemet. Det er selvfølgelig ikke alle funktioner, du får med, når du benytter dig af gratisversionen. Du får dog de vigtigste med, som sagtens kan være et rigtig godt udgangspunkt.

Det særlige ved denne gratisversion er, at du kan have helt op til 2.000 kontakter, før du skal opgradere til en betalt version. Du kan derfor bruge gratisversionen i forholdsvis lang tid, hvis du er i opstartsfasen af e-mail marketing.

Alle dine marketingkanaler samlet ét sted

Et yderst essentielt kendetegn ved MailChimp er som tidligere nævnt, at du samler flere forskellige marketingaktiviteter i ét system. Det betyder, at du blandt andet kan administrere aktiviteter på marketingkanaler som e-mail, landingssider, Facebook og Instagram Ads, organiske opslag på sociale medier, pop up-formularer og meget mere.

På den måde kan du også samle dine rapporter i ét system og nemt og hurtigt få et overblik over, hvad der performer godt.

MailChimp passer til dig, der…

MailChimp er til dig, der vil have et simpelt setup. Det er derfor ikke til dig, der skal have en masse avancerede flows.

Ser vi udelukkende på e-mail marketing-delen, er det forholdsvis simple løsninger, de tilbyder. Det betyder også, at det er nemt at gå til, men at der er visse begrænsninger. Som udgangspunkt kan MailChimp være fint til dig, der tilbyder services, og som ikke har brug for en masse automations. Det er for eksempel, hvis du typisk skal sende kampagnemails.

Har du en webshop, kan MailChimp være en god starterløsning. Her er nemlig det mest basale. Du kan blandt andet bruge dit produkt-feed direkte i diverse e-mails. Generelt vil vi dog anbefale webshopejere at benytte andre systemer, der er mere rettede mod e-commerce.

Free, Essentials, Standard eller Premium – hvilken pakke skal du vælge?

MailChimp tilbyder fire forskellige pakkeløsninger. Vi har kort været inde på gratisversionen. Den kan være ganske udemærket, når du lige skal i gang. Oftest er det dog bedre at gå efter nogle af de andre pakker. Her er der nemlig en del flere funktioner, du kan trække på.

Vi anbefaler typisk, at du som minimum vælger Standard-pakken. Her har du nemlig mulighed for at lave automations med flere e-mails per flow. Både i Free og Essentials er der nemlig kun mulighed for at lave automations med én e-mail per flow.

Der er selvfølgelig også andre forskelle, men automationsdelen er den mest essentielle. Skal du have hele pakken, er det Premium-pakken du skal vælge. Her får du blandt andet mulighed for at teste på flere faktorer i én e-mail, mere avancerede segmenteringsmuligheder og meget mere. Langt de fleste kan dog nøjes med en Standard-pakke.

Priserne for de enkelte pakker varierer, alt efter hvor mange kontakter du har. Se priserne for de fire pakkeløsninger her.

Fordele ved MailChimp

  • God og basal gratisversion.
  • Brugervenligt system.
  • Brug drag and drop til at designe e-mails.
  • Mulighed for at samle aktiviteter fra flere marketingkanaler i ét system.
  • Integrér nemt systemet med 200 forskellige apps.

Mangler du en, der kan klare din MailChimp-opsætning?

Er MailChimp det oplagte system for dig? Vi står klar til at hjælpe dig med opsætningen. Vi har en masse erfaring med at lave MailChimp-opsætninger fra bunden. Vi kan derfor helt sikkert også hjælpe med din.

Ud fra din forretning kommer vi med vores besyv på, hvad der er den mest optimale opsætning i dit tilfælde. Vi tager os af den tekniske opsætning, samtidig med at vi designer, producerer og opsætter diverse e-mails. Du får derfor en komplet løsning, hvor du trygt kan overlade det hele til os.

Er du i tvivl, om MailChimp overhovedet er det rigtige for dig? Vi har erfaring med flere forskellige systemer. Vi kan derfor kigge på dit givne tilfælde og komme med vores anbefaling til, om det er et godt match, eller du er bedre tjent med et andet system, der passer til dine behov.

Tøv ikke med at tage kontakt til os. Vi kan hjælpe dig med den optimale e-mail marketing-opsætning med MailChimp.

Lad os tage en uforpligtende snak om Mailchimp

Har du lyst til at tage en uforpligtende snak om dine behov, er jeg klar til at hjælpe dig.

Peter Kragh Lauritsen
CCO & Partner

+45 71 96 06 05, peter@texta.dk

Log in with your credentials

Forgot your details?