Content marketing

Content marketing dækker over mange ting og er lig med indhold, der har til hensigt at sælge noget. På sigt. Uanset om det er webtekster, produktbeskrivelser, pressemeddelelser, blogindlæg eller video, er det meningen, at det skal skabe værdi for modtageren. Så snart modtageren finder dit indhold værdifuldt, husker vedkommende dig. Og det kan vi selvfølgelig hjælpe dig med.

Vil du høre mere om, hvad vi kan gøre for dig, når det kommer til content marketing, skal du være velkommen til at kontakte os for en ganske uforpligtende snak.

Jeg vil gerne kontaktes

Content marketing er salgsfremmende indhold

Hvad er content marketing? Content betyder indhold. Og marketing betyder markedsføring. Det ene eksisterer ikke uden det andet. Derfor er marketers fornemmeste opgave at udarbejde noget content, der beskriver produktet og på sigt skaber nogle leads, der forhåbentligt bliver konverteret til salg. Det kalder på en content marketing-strategi, som er en konkret plan for det indhold, der skal markedsføre et produkt.

Hvis ikke du har en plan, der understøtter din forretning og dine KPI’er, baserer du din indholdsmarkedsføring på mavefornemmelser. I TEXTA har vi en strategi for alle vores marketingkanaler, så de spiller sammen og skaber værdi for hinanden. 

Der er en klar synergi mellem eksempelvis nyhedsbreve, blogindlæg og PR-arbejde, eftersom det er forskellige initiativer, der underbygger hinanden og er med til at fremme vores budskaber.

Indholdsmarketing behøver ikke at bestå en af forkromet plan. Bare du har styr på, hvorfor du laver to blogindlæg om måneden, og hvad de skal skabe af værdi. Hvad er ellers pointen med at lave dem? Vi har en holistisk tilgang til hele det her content marketing. Uanset om det er inbound marketing eller outbound marketing. Det skal være med til at gøre os til det kommunikationsbureau, man går til, når man gerne vil blive klogere på, hvordan man skriver og markedsfører sig på nettet.

Content har mange ansigter

Content har ingen grænse, ramme eller kasse, det kan puttes ned i. Det kan være alt, der har et budskab. Skrift. Billeder. Video. Infografikker. You name it. Lige så forskelligt som indholdet kan være, er målgrupperne ligeså. Derfor sidder der et hav af marketingfolk i hele verden og forsøger at kloge sig på, hvordan med det rette indhold rammer den rigtige målgruppe.

En fordel i dag er, at vi har data at analysere på, når vi har begået et stykke indhold, som har fået reaktioner fra et publikum. Langt de fleste marketers tager en bred palette af værktøjer i brug, når de skal hjælpe en kunde. Tager vi udgangspunkt i os selv, er vi specialister i særligt tekst og video, hvorfor vi dyrker disse til fulde og skaber noget værdiskabende indhold med afsæt i vores kunders målgruppe.

Der er altid en aftager. Husk det. Du udarbejder ikke et nyhedsbrev uden at tænke på målgruppen. Er du ikke klog på, hvem din målgruppe er, skyder du med spredehagl og ender med ikke at være relevant for nogen som helst. Når vi taler med en kunde før udarbejdelsen af eksempelvis webtekster, vil vi gerne vide, hvem vi taler til.

Kan vi tale i øjenhøjde, undgår vi at tale ned eller over hovedet på modtageren. Det fremmer vores budskab og øger muligheden for, at vedkommende synes om det indhold, vi leverer. Målgruppen er alfa og omega for din content marketing-strategi. Den medvirker til, at du ikke spilder penge og ressourcer på at lave det forkerte indhold.

Kvalitet over kvantitet

Når vi hjælper virksomheder med content marketing, spørger vi ind til deres strategi. Dels for at vide lidt om baggrunden for deres til- og fravalg, men også dels for at kunne rådgive om, hvilket content der vil bære mest frugt baseret på vores erfaringer. Vi ved for eksempel, at et godt blogindlæg kan skabe masser af trafik til ens side eller webshop. Vi ved også, at et godt nyhedsbrev kan øge salget. Vores vigtigste observation går dog på, at vi ved, at det bedst kan betale sig at bruge tiden på indhold i høj kvalitet frem for meget indhold, der skaber knap så stor værdi.

Med andre ord. Man skal ikke skrive for at skrive eller tage billeder for at tage billeder. Man skal skrive for at beskrive og tage billeder for at vise. Tænk altid; hvorfor gør jeg det her og for hvem? Content marketing er altså indhold, der er med til at markedsføre såvel produkter som services og brands. Det kan godt være, at et godt blogindlæg om, hvordan du sætter kommaer, ikke lugter af direkte salg. Men næste gang, du skal have forfattet tekster, husker du dem der TEXTA, der var brandgode til det med de kommaer.

Der er mange måder at skabe godt content på. Det kan være informative infografikker, der har samfundsmæssig relevans. Det kan være billeder af tøj. Og det kan være taglines og slogans. Det handler i det store og hele om at skabe kvalitet over kvantitet. Content marketing, der skaber værdi.

Har du en virksomhed, der gerne vil have øget online synlighed, er det om at lokalisere de heste, du gerne vil spille på. Vi spiller selv på flere heste ad gangen, men vi sørger til gengæld også for, at de taler sammen, når de opholder sig i stalden.

Content marketing må ikke blive fyld. Det må aldrig blive overflødigt. Det skal have en pointe og en hensigt. Er du i vildrede omkring din strategi, og ved du ikke helt, om du skal benytte dig af film, nyhedsbrev, brochurer eller TV-reklamer, hjælper vi dig gerne med at omsætte dine tanker og idéer til konkrete planer, du kan anvende fremadrettet i din markedsføring.

Har du ikke en plan eller et mål, ved du aldrig, om du når dem eller ej. Det svarer til at tage en sejltur uden kompas. Vi er specialister i indholdsmarkedsføring og tilbyder rådgivning og sparring samt workshop omkring content marketing. Det hele starter med branding af dig og dine værdier.

Er kvaliteten af din markedsføring høj, skal forbrugerne nok adoptere dine produkter. Og det kan vi hjælpe dig med. Vi skriver gerne dine SEO-tekster, korrekturlæser dine blogindlæg og udfærdiger dine nyhedsbreve, hvis du ønsker at fremstå professionel og troværdig. Det er det, det hele handler om, hvis du vil være synlig på nettet og i sidste ende sælge mere.

Videoproduktion

Video er et effektivt virkemiddel til at nå din målgruppe. Du får en større rækkevidde og dermed dine budskaber ud til flere. Vi kan hjælpe dig med videoproduktion fra den spæde idéudvikling til det færdige produkt, der er klar til distribuering.

Læs mere

Produktbilleder

Skarpe produktbilleder er nøglen til nye kunder i din webshop. Vis dine produkter frem på bedste vis, og skab bedre konverteringsrater, der forbedrer din bundlinje. Knivskarpe billeder er lig med øget salg – og det kan vi hjælpe dig med.

Læs mere

Lad os tage en uforpligtende snak om dine tekstbehov

Har du lyst til at tage en uforpligtende snak, er jeg klar til at hjælpe dig. Tøv ikke med at kontakte mig, når behovet opstår.
Dennis Bach Wormark
CEO & Partner
+45 42 46 20 19 dennis@texta.dk

Log in with your credentials

Forgot your details?