Content marketing

Content marketing er mange ting. Det kan være produkt- og kategoribeskrivelser, undervisende indhold i form af opskrifter og guides eller den gode historie, som sætter gang i følelser eller forstand. Fællesnævneren? Relevans og værdiskabelse hos modtageren. Det er vejen til deres hjerte og loyalitet, og det er dét, vi brænder for. Skal vi hjælpe dig med content marketing? 

Peter Kragh Lauritsen

CMO & Partner

Telefon: +45 71 96 06 05

E-mail: peter@texta.dk

Content marketing kræver kærlighed, knofedt og koordinering – det hele er vi heldigvis leveringsdygtige i. Vil du høre mere om, hvad godt indhold kan gøre for din forretning? Vi er kun to klik væk.

Jeg vil gerne kontaktes

Content marketing: Indholdet som primus motor

Hvad er content marketing? Content betyder indhold. Og marketing betyder markedsføring. Det ene eksisterer ikke uden det andet. Derfor er marketers fornemmeste opgave at udarbejde noget content, der beskriver produktet og på sigt skaber nogle leads, der forhåbentligt bliver konverteret til salg. Det kalder på en content marketing-strategi, som er en konkret plan for det indhold, der skal markedsføre et produkt.

Hvis ikke du har en plan, der understøtter din forretning og dine KPI’er, baserer du din indholdsmarkedsføring på mavefornemmelser. I TEXTA har vi en strategi for alle vores marketingkanaler, så de spiller sammen og skaber værdi for hinanden. 

Der er en klar synergi mellem eksempelvis nyhedsbreve, blogindlæg og PR-arbejde, eftersom det er forskellige initiativer, der underbygger hinanden og er med til at fremme vores budskaber.

Indholdsmarketing behøver ikke at bestå en af forkromet plan. Bare du har styr på, hvorfor du laver to blogindlæg om måneden, og hvad de skal skabe af værdi. Hvad er ellers pointen med at lave dem? Vi har en holistisk tilgang til hele det her content marketing. Uanset om det er inbound marketing eller outbound marketing. Det skal være med til at gøre os til det kommunikationsbureau, man går til, når man gerne vil blive klogere på, hvordan man skriver og markedsfører sig på nettet.

Content er kontekst

Der findes mange holdninger til, hvad content marketing er – og i lige så høj grad om, hvad det ikke er. For webshopejere er en stor prioritet typisk kategori- og produktbeskrivelser. Omvendt vil virksomheder, der tilbyder ydelser frem for et fysisk produkt, typisk fokusere på information og fagindhold i form artikler, blog- eller gæsteindlæg.

Og det er der en rigtig god grund til. Content er nemlig kontekst. Vi har selvfølgelig nogle faste spilleregler, som gælder for de fleste. Der findes dog ikke nogen “one size fits all”-løsning. Det er på en og samme tid charmen og hovedpinen ved content marketing. Hvordan du bærer dig ad, afhænger af mange ting; din målgruppe, din branche og dit produkt/ydelse er blot en håndfuld.

Content marketing er en fleksibel klump modulervoks, som kan og skal formes efter din forretnings virkelighed.

Et samarbejde med os ift. content marketing starter derfor altid med en dialog om din virksomhed og dine forventninger til os og vores arbejde. Dit indhold er og bør være dit hjertebarn, som vi naturligvis gør vores ypperste for at passe på.

Vi arbejder med såvel B2C- som B2B-content marketing og har bred erfaring med at servicere en lang række kundegrupper – alt lige fra kommunikationsfolk, marketers, e-commerce managers, ejerledere samt store og små virksomheder. Fælles for alle samarbejder er, at der aldrig arbejdes ud fra en fast skabelon. Vi tilrettelægger og tilpasser vores content marketing-løsninger specifikt efter dine ønsker og behov, da den gode løsning efter vores overbevisning er den skræddersyede løsning.

Uden kontekst har arbejdet med content marketing ingen retning. Og uden (mål)retning har dit indhold ingen eller ringe effekt.

Lad os hjælpe dig med content marketing

Måske du står med en masse gode idéer til indhold af en anden verden, men har svært ved at strukturere det og få det til at tage form. Eller måske har du allerede produceret en stor mængde indhold, men mangler et strategisk fundament, der kan give det retning og mening.

Det kan også være, at du bare søger sparring i forhold til, hvordan du bedst muligt målretter dit indhold, og hvilke medieplatforme der bedst egner sig til at distribuere det. Uanset hvad dit behov er, kan vi være behjælpelige med at løse dine problemer eller udnytte dit potentiale. Vi har produceret indhold om alt fra honning til hydraulik. Ingen branche eller produkt er for støvet eller kedelig.

Vi lever og ånder for det gode indhold. Det vil sige indhold, der kan skaber relationer, resultater og reel værdi i kommercielt øjemed ved at inspirere, engagere og købsmotivere din målgruppe. Hvad end dit mål er at generere brandvarme leads til din webshop, øge konverteringsraten, skabe bevidsthed om dit brand eller transformere dine besøg til loyale kunder, er vi i stand til at tilrettelægge et tilpasset forløb, der kan gøre dig skarp på samtlige af dine content marketing-indsatser. Vores kundeportefølje spænder vidt, og vi tilbyder både rådgivning og at varetage arbejdet med dit indhold.

Så kontakt os allerede i dag for en uforpligtende snak, og lad os sammen få skabt indhold, der rykker.

Få en plads på content marketing-toget

Tør du drømme stort? Og har du ambitioner om at bruge content marketing som motoren i din markedsføring? Så er vi klar til at spille på hold med dig. Indtast dine oplysninger nedenfor – så hører du fra os.

Dennis Bach Wormark
CEO & Partner
+45 42 46 20 19 dennis@texta.dk

Log in with your credentials

Forgot your details?