content marketing bureau

Content marketing. Et vaskeægte populærfænomen blandt marketers – af gode grunde. Du har uden tvivl hørt om det – og måske er du allerede i fuld gang med at planlægge eller eksekvere din egen content marketing-strategi.

 

At producere skarpt og relevant indhold, der giver konkurrenterne baghjul, er vigtigere end nogensinde. Men lige så vigtig det er, lige så vanskelig er disciplinen at mestre til fulde. Det kræver betydelige investeringer i form af tid, kræfter og ressourcer. Investeringer, der kan være svære at prioritere i en presset arbejdsdag, hvor tids- og virksomhedsøkonomien ofte er sparsom.

 

Hvad er løsningen? Svaret er kort og godt et content marketing-bureau. Hvorfor? Det skal vi sige dig.

 

I dette blogindlæg giver vi dig 10 gode grunde til at vælge et content marketing-bureau – og vi kan garantere dig, at de er ret overbevisende.

 

God fornøjelse!

10 gode grunde – kort og godt

Vi ved, at du er sulten, og din tid er begrænset. Så vi går direkte til de søde sager og stiller din sult med det samme. Her får du ti skarpskud, der forklarer, hvorfor et content marketing-bureau giver god mening for dig.

 

Når du vælger et content marketing-bureau, får du…

 

#1 mulighed for at spare tid, ressourcer og penge på den lange bane.

#2 en specialiseret, tilpasningsdygtig og uopslidelig researchmaskine.

#3 skarp og målrettet vidensformidling – serveret i øjenhøjde.

#4 mulighed for at tale direkte til din målgruppes behov med relevant killer content.

#5 en strategisk sparringspartner med et væld af fordele.

#6 boostet din brand awareness ved hjælp af højtråbende content.

#7 en trusted advisor, der kan køre dig i position som vidensekspert.

#8 en billet direkte til topplaceringerne på Google med SEO-venligt content.

#9 hjælp til at identificere forretningspotentialer i din indholdsstrategi.

#10 en investering, der betaler sig – bogstavelig talt.

 

Så kort og præcist kan det faktisk gøres, selvom listen langtfra er udtømmende. Alligevel vil vi gerne dykke lidt længere ned i lækkerierne og sætte et par ord på de enkelte begrundelser. Men inden da skal vi lige én gang for alle have banket på plads, hvad et content marketing-bureau egentlig er, og hvad det kan.

 

Content marketing-bureau – meget mere end skarpe punchlines

Rigtig mange har en opfattelse af, at content marketing-bureauer er en samling af hurtige typer, der smider om sig med lige så hurtige punchlines. Men lad os starte med at sætte en fed streg under følgende: Det er en forkert opfattelse.

 

Dermed ikke sagt, at content marketing-bureauer aldrig laver skarpe punchlines, for det gør de bestemt, men bureauerne opererer med en bred palette af opgaver, der går langt ud over de slagkraftige overskrifter. Det skyldes ikke mindst, at content marketing i sig selv er en meget bred disciplin, der dækker over et væld af kompetencefelter, arbejdsopgaver og hands-on-værktøjer.

 

Men lad os blive lidt mere konkrete. Et content marketing-bureau kan blandt andet facilitere følgende:

 

  • Copywriting: Skarp tekstforfatning, der er tilpasset distributionsplatformen og målgruppen.
  • Strategisk rådgivning: Planlægning af din content marketing-strategi.
  • Identitetsfortælling: Hjælp til spidsformulering af din virksomheds kerneforretning, identitet og grundværdier.
  • Inbound marketing: Konsistens og rød tråd på tværs af dine platforme og indholdsproduktion, der tiltrækker kunder.
  • SEO: Søgeordsoptimering af dine tekster, så dit indhold stryger til tops på Google.
  • Synlighed online: Indholdsproduktion, der skaber opmærksomhed og øger din synlighed.

 

content marketing-bureau facilitere

 

Og vi kunne sådan set blive ved og ved…

 

Det er selvfølgelig individuelt fra bureau til bureau, hvad man specialiserer sig i, men de fleste content marketing-bureauer vil have erfaring med ovenstående punkter i en eller anden udstrækning.

 

Men nok snak. Lad os komme til sagens kerne. Nedenfor gennemgår vi ti gode grunde til, hvorfor det er klogt at vælge et content marketing-bureau. Så kan du jo selv få syn for sagen og vurdere, om det er en god løsning for dig.

 

#1 Du sparer tid, ressourcer og penge på den lange bane

Vi starter med en af de mest åbenlyse og største fordele ved samarbejdet med et content marketing-bureau. Som vi nævnte indledningsvist, er en af de helt tunge udfordringer for marketers at finde luft i såvel det økonomiske og tidsøkonomiske regnskab, når det gælder produktionen af indhold til virksomhedens mange platforme.

 

Det gælder om at være 110 % til stede og levere relevant og knivskarpt indhold til eksisterende såvel som nye kunder via alle tænkelige touch points. For tro os, når vi siger, at det forventer den kritiske og kvalitetsbevidste forbruger nu til dags.

 

Men det kræver tid – og tid er som bekendt penge. Derfor kommer alt for mange nemt til at nedprioritere indholdsproduktionen og den strategiske content marketing-udvikling til fordel for andre mere presserende opgaver. Det er en skam – både for dig og din virksomheds bundlinje.

 

Det er nemlig det gode og relevante indhold, der i høj grad skal drive hjulene i maskineriet, og som skal tiltrække kunder og øge trafikken. Ergo: Du bliver nødt til at allokere betydelige mængder tid og penge til udvikling af content, hvilket ikke altid er lige nemt, siger vores erfaring.

 

Og det er netop her, content marketing-bureauet kommer ind i billedet. Bureauet kan som ekspert på området lette den tunge byrde fra dine skuldre ved at klare det hele for dig. Specialiserede konsulenter kan i tæt samarbejde med dig kortlægge dine behov, målsætninger og ønsker i forhold til indholdsproduktionen. Derudover kan de eksekvere effektivt, så du får leveret kvalitetsindhold til tiden.

 

Bureauløsningen skaber altså overskud på flere planer:

 

  • Overskud af tid, da bureauet i kraft af sine kompetencer og erfaring ofte eksekverer langt mere effektivt og hurtigt.
  • Overskud af energi, da bureauet frigiver tid til dig og dine medarbejdere. Det kanaliserer ekstra energi til virksomhedens øvrige opgaver – uden at det bliver på bekostning af det gode indhold.
  • Overskud på virksomhedskontoen, da du ikke skal bruge dine egne medarbejdere til indholdsproduktion og strategiplanlægning. På den måde udnytter du dine medarbejderes tid langt mere konstruktivt.

 

Med andre ord: Bureauløsningen er en rentabel løsning, der er praktisk og effektiv i en hverdag, hvor ordrer skal behandles på stribe, og kunder skal betjenes i hobetal – alt sammen hurtigst og bedst muligt. Dét er du sikret med et content marketing-bureau på holdet.

 

Tid er penge. Så hvorfor ikke spare på begge områder, når du faktisk har muligheden?

 

#2 Du får en specialiseret, tilpasningsdygtig og uopslidelig researchmaskine

I direkte forlængelse af ovenstående analogi om tid og penge tager begrundelse nummer to fat i en anden yderst kompetence- og tidskrævende faktor i forbindelse med content marketing:

 

Research, research og atter RESEARCH!

 

Man skal aldrig underkende, hvilket kæmpe for- og benarbejde, der ligger forud for indholdsproduktionens formidlingsdel. Det kræver som regel adskillige timer – hvis ikke dage eller ligefrem uger – at få opbygget og indsamlet den mængde viden, der rent faktisk skal til for at kunne producere indhold af høj kvalitet, der kan performe maksimalt.

 

Det er naivt at tro, at man som copywriter sætter sig ned og hakker løs på tastaturet for efter kort tid at have et perfekt og færdigt produkt. Det er tvingende nødvendigt at have gjort sit forarbejde. Det betyder, at du skal have sat dig grundigt ind i sagerne, og hvis ikke du kan læse dig til det hele blandt eksisterende kilder, er der kun én vej frem: at skabe empirien selv. En opgave, der bestemt ikke er mindre tids- og ressourcekrævende.

 

Og minutterne bliver hurtigt mange i den tunge researchfase grundet arbejdets omfang. Hver opgave tæller bogstavelig talt i regnskabet:

 

  • Indledende og løbende forventningsafstemning med kunden
  • Gennemlæsning af vidensrapporter
  • Indsamling af tal og statistikker
  • Forberedelse og afvikling af interviews
  • Dybdegående research af det pågældende emnefelt.

 

Alt sammen for at blive klædt ordentligt på, så du har den rette kapacitet af viden til at kunne tage ejerskab over feltet. Kun på den måde kan du med troværdighed i stemmen tilbyde dine kunder rendyrket og pålidelig ekspertviden.

 

Hvis vi vender tilbage til førnævnte analogi, kan vi konkludere, at grundig research koster tid – og tid er stadig penge. Derfor er det yderst fornuftigt at samarbejde med et content marketing-bureau, der kan påtage sig den tunge researchopgave og spare dig for tid, besvær og penge. Bureauet har nemlig de kompetencer, det kræver at researche effektivt. På den måde kan du hurtigt få lagt det nødvendige fundament for den efterfølgende vidensformidling. Det ville formodentligt have kostet langt flere arbejdstimer, hvis dine egne medarbejdere skulle have påtaget sig opgaven.

 

En anden væsentlig fordel ved et content marketing-bureau er, at de ikke er influeret af det specifikke fagområde. De kan agere og arbejde fordomsfrit, hvilket betyder, at de effektivt kan sætte sig ind i et hvilket som helst fagligt område og ubesværet formår at adoptere det konkrete fagsprog. Resultatet bliver et gennemarbejdet slutprodukt, der taler direkte til den pågældende målgruppe.

 

Med bureauløsningen kan du altså helt undgå at spytte tomme ”ord-kalorier” ud til dine kunder og i stedet servere sund og solid kost for dem i form af researchbaseret, troværdigt og videnstungt indhold.

 

#3 Du får skarp og målrettet vidensformidling – serveret i øjenhøjde

Efter researchfasen følger formidlingsfasen, og det er særligt her, at content marketing-bureauet brillerer. Bureauerne har nemlig den ene ordsmed efter den anden i form af content specialists, der er skolet i at formidle viden på en appellerende, engagerende og appetitlig måde.

 

Nu tænker du måske, at alle kan skrive. Og ja, det har du måske ret i. Men det er langtfra alle, der kan skrive godt – og det er blandt andet på det punkt, at et content marketing-bureau differentierer sig fra andre bureauer.

 

Specialisternes arbejde implicerer nemlig ikke kun et væld af tastatur-genererede ord, men derimod en lang række kompetencer, som kan være vanskelige at skaffe in house:

 

  • De formår at omsætte store mængder empiri, indsigter og kompleks viden til letforståeligt, spiseligt og skarpt indhold – altid tilpasset den platform, indholdet skal distribueres på.
  • De giver indholdet den helt rette indpakning, der tiltrækker kunder og overtaler dem til interaktion og handling. Du kan sammenligne det med en kunde, der bestiller et måltid mad på en restaurant: Jo mere personligt og indbydende måltidet bliver serveret, desto mere tilbøjelig er kunden til at spise det og måske endda betale gode drikkepenge. Og hvis det er rigtig godt, kan det ovenikøbet være, at kunden vender tilbage eller spreder ”positive word of mouth” i sin omgangskreds. På samme måde kan specialisterne servere dit indhold – direkte i øjenhøjde og med samme effekt.
  • De er uddannet til at kunne afkode målgruppers tone of voice gennem kendskab til målgruppens adfærd og sprog. På den måde bliver serveringen i øjenhøjde langt mere præcis, og du kan adressere kunderne direkte med skræddersyede budskaber. Kort sagt: Du rammer plet med din kommunikation.

 

Og det bedste af det hele er, at deres årelange erfaring gør, at de kan eksekvere med ekspresfart. Med et content marketing-bureau får du altså et effektivt og specialiseret produktionsapparat til dit website, din webshop eller en hvilken som helst anden platform – digital såvel som analog.

 

På den måde kan du altid tilbyde dine kunder indhold, der både mætter, smager godt og vækker appetitten efter mere af samme skuffe.

 

#4 Du får mulighed for at dække din målgruppes behov med relevant killer content

Med den fjerde begrundelse bevæger vi os fra indpakningen til meningsindholdet. For skal man med få ord formulere, hvad et content marketing-bureau i sin essens går ud på, så er det at kunne producere content – eller rettere killer content.

 

Og hvad mener vi så med killer content. Jo, vi mener indhold, der i ordets mest bogstavelige forstand skaber værdi for pengene – og ikke mindst værdi for kunderne. Vi taler altså om indhold, der:

 

  • arbejder problemløsningsorientereret ved at (af)dække kundernes behov og i visse tilfælde skabe et nyt behov hos potentielle kunder.
  • har potentiale til på sigt at få status som vaskeægte ”autoritative content evergreens” – det vil sige langtidsholdbare indholdsproduktioner, der har tilstrækkelig høj kvalitet, troværdighed og likeability til at forblive aktuelle og gyldige på markedet i mange år.
  • kan positionere dig og din virksomhed som førende vidensekspert på jeres niche- og kompetenceområde. En sådan markedspositionering vil naturligvis også kunne differentiere din virksomhed fra andre konkurrerende alternativer, så den skiller sig ud fra mængden.
  • kan formidle din virksomheds kerneydelse, værdigrundlag og virksomhedsidentitet, så din kerneforretning står klokkeklart og bliver kommunikeret konsistent på tværs af samtlige platforme.

 

Et content marketing-bureau kan med andre ord gardere dig mod, at dine produktioner bliver opfattet som digitale døgnfluer og forsvinder i mængden af alternative, middelmådige tilbud. Omvendt vil dit indhold ideelt set blive betragtet som agendasættende indhold, der tiltrækker værdifulde backlinks og referencer fra andre fagfolk og relevante aktører.

 

#5 Du får en strategisk sparringspartner med et væld af fordele

Men nu skal det hele ikke gå op i rendyrket meningsindhold og formidling. For faktisk er content marketing-bureauet også din garanti for at få en strategisk sparringspartner og rådgiver, der kan give dig kyndig vejledning på det strategiske plan og guide dig gennem planlægningsprocessen fra A til Z – ja, endda helt til Å, hvis du skulle ønske det.

 

Det er meget individuelt fra virksomhed til virksomhed, hvor langt man er med hensyn til content marketing-strategien. Nogle er på helt bar bund, andre har fået etableret de grundlæggende rammer, men mangler det konkrete indhold, mens andre faktisk allerede har en eksisterende strategi, der dog trænger til en opdatering eller optimering. Uanset hvor i processen du befinder dig, kan de strategiske konsulenter på content marketing-bureauet analysere dine behov og levere en skræddersyet løsning i form af en nøjeregnende og tilpasset plan.

 

Helt konkret betyder det, at bureauet i en tæt dialog med dig går ind og identificerer samt opbygger følgende fire grundpiller, der skal bære din content marketing-strategi:

 

Who?

Hvem er dine kerneydelser og kommunikation rettet mod? Altså din(e) målgruppe(r).

 

Why?

Hvad er dine grundlæggende forretningsmål, KPI’er og målsætninger? Det vil sige kursen for dine content marketing-tiltag og din virksomheds berettigelse.

 

What?

Hvad og hvor meget skal du producere? Det konkrete indhold skal bære din strategi og skabe værdi for dine kunder.

 

How?

Hvordan skal du sammensætte og eksekvere din content marketing-strategi? Altså guidelines for, hvordan du bedst muligt sikrer dig, at de enkelte indsatser performer optimalt og lever op til målsætningerne.

 

content marketing-bureau grundpiller

 

Ved at få afklaret disse fire grundlæggende punkter har du banet vejen for en solid strategi, der gør det langt nemmere for specialisterne at udarbejde skarpe, relevante og målrettede 1:1-budskaber, der rammer din målgruppes behov spot on.

 

Ved at vælge et content marketing-bureau får du altså en personlig og kompetent sparringspartner, der garanterer dig, at din content marketing-strategi bliver toptunet, harmonerer med dine ambitioner og giver mest mulig afkast.

 

#6 Du får boostet din brand awareness ved hjælp af højtråbende content

Mange laver den fejl, at de kanaliserer al deres energi og ressourcer over i selve produktionsdelen af content marketing-processen, hvilket let kan ende med at overskygge den efterfølgende strategiske promoveringsfase. En sådan måske ubevidst negligering kan i værste fald betyde, at dit arbejde ender med at være spildt – det vil sige tabt arbejdsfortjeneste.

 

Lige meget hvor velproduceret, unikt og skarpt dit indhold er, har det ingen værdi, hvis ingen læser eller ser det. Det er først, når folk rent faktisk opdager og interagerer med dit indhold, at det får en ”stemme” på markedet og skaber værdi for din forretning. Derfor er det alfa og omega, at du får skabt den rette opmærksomhed og ”buzz” omkring dit indhold. Det kan et content marketing-bureau i den grad være behjælpelig med.

 

Hvordan? Lad os se på det:

 

  • Du får kyndig rådgivning om, hvilke promoverings- og annonceringsindsatser, der er mest formålstjenlige, og som bedst kan få dit indhold ”ud at leve” online.
  • Du får vejledning i, hvordan du mest effektivt udnytter dit allerede producerede content på tværs af kanaler/platforme, så indholdet skaber maksimal værdi og afkast over flere omgange.
  • Du får sparring på, hvordan du kan øge dit indholds ”shareability value” – det vil sige indholdets delevenlighed. Der er kæmpestor værdi i brugernes personlige delinger, anbefalinger og ”positive word of mouth”.
  • Du får retningslinjer for, hvordan dit indhold bliver højtråbende – på den vellykkede måde. Det gælder om at få maksimal opmærksomhed, så du reelt set tiltrækker kunder, der aktivt opsøger dig (pull-strategi), frem for at skubbe dit indhold ud til brugerne (push-strategi).
  • Din chance for at positionere dig som top of mind-brand hos forbrugerne øges. På den måde øges din konkurrencedygtighed og sandsynligheden for, at din virksomhed bliver førstevalg blandt de mange alternative bud på markedet.
  • Du får sparring på, hvordan du målretter din annoncering mest effektivt, så annoncerne rammer dine kunder i den fase af kunderejsen, hvor de er allermest købsmodne.
  • Du får mulighed for at udvide dit indholds samlede distributionsrækkevidde – også til nye markeder og potentielle kundegrupper.

 

Der er altså god grund til at investere både tid, kræfter og ressourcer i dit indholds ”efterliv”, da det i særlig grad er her, du kan få gode point på kontoen og få skabt (mer)salg. Og her kan et content marketing-bureau levere vigtig og ekspertorienteret rådgivning om, hvordan du får udnyttet dit content bedst muligt, så det kan generere maksimal værdi for din virksomhed såvel som dine kunder – på tværs af platforme og i flere led af inbound marketing-processen.

 

Med andre ord: Content marketing-bureauet kan give din virksomhed et vaskeægte brand awareness-boost.

 

#7 Du får en trusted advisor, der kan køre dig i position som vidensekspert

Det kan være en meget uoverskuelig og vanskelig opgave at opbygge en content marketing-strategi helt fra bunden eller give en eksisterende strategi en grundig opstramning og et kvalitetsmæssigt boost. Tvivlsspørgsmålene melder sig typisk på stribe:

 

Hvor skal du starte og slutte? Hvordan lyder strategiens målsætninger? Hvordan skal virksomhedens content-plan se ud? Hvilke annoncerings- og promoveringsindsatser er mest formålstjenlige? Hvilke platforme og kanaler skal der satses på? Hvordan udnytter du bedst muligt dine marketingkroner? Og hvordan får du skabt størst mulig awareness?

 

En lang række spørgsmål, som kan være svære at besvare på egen hånd. I en sådan situation kan det være en stor hjælp med et sæt af udefrakommende og friske øjne, der fordomsfrit leverer professionel og ekspertorienteret rådgivning. Og netop dét sæt øjne har content marketing-bureauet.

 

Content marketing-bureauet kan agere din trusted advisor. Det vil sige en pålidelig, sparringspartner og troværdig rådgiver, der har indgående kendskab til dine behov, udfordringer, forretningsvisioner og -mål, og som kan skræddersy content marketing-løsninger nøjagtigt efter din virksomheds aktuelle situation. En loyal rådgiver, der ikke bare giver din virksomhed et strategisk quickfix , men som følger dig gennem længere tid i form af et nært samarbejde og konstruktivt parløb.

 

Det lyder jo alt sammen meget godt, men hvad får du helt konkret ud af en trusted advisor? Faktisk en lang række betydelige fordele:

 

  • En erfaren ekspert på content-området, der kender til alle ”do’s and don’ts”, og som kan rådgive, planlægge og eksekvere din strategi og dit indhold.
  • Unik mulighed for at samle alle dine content marketing-opgaver ét sted. Det reducerer for det første det administrative og koordineringsmæssige arbejde, og for det andet sikrer det konsistens i din kommunikation og dit indhold på tværs af samtlige platforme.
  • En personlig og fast kontaktperson, der kender dig, din kerneforretning og virksomhedens situation, så du ikke skal spilde unødig tid på afklaringer, briefings, forventningsafstemninger og lignende.
  • Et effektivt produktionsapparat, der i kraft af specialiserede konsulenter og copywriters kan producere skarpt content til dine kanaler nøjagtigt efter dine ønsker og med respekt for din deadline. Alt lige fra blogindlæg, webtekster, white papers, ultimative guides, SEO-tekster, pressemeddelelser til identitetsfortællinger og mange andre typer content.
  • En lydhør ”go to”-partner, der konstant tager højde for eksisterende og nye behov og udfordringer, og som på baggrund heraf arbejder målrettet mod optimale problemløsninger, der tager din forretning til nye højder.

 

Med et content marketing-bureau som din trusted advisor får du altså kort sagt en personlig og samtidig dybt professionel og ærlig samarbejdspartner, der kan køre dig i position som vaskeægte vidensekspert inden for dit branchefelt.

 

#8 Du får en billet direkte til topplaceringerne på Google med SEO-venligt content

Én ting er at skabe content, der genererer maksimal opmærksomhed hos forbrugerne. Noget helt andet er, hvordan du bedst muligt tiltrækker søgemaskinernes opmærksomhed. I virkeligheden er de to forhold uløseligt forbundet:

 

content marketing seo

 

Som ovenstående model illustrerer, eksisterer der en direkte og ideelt set (selv)forstærkende sammenhæng mellem på den ene side indholdets grad af brugeropmærksomhed og -interaktion og på den anden side indholdets ranking i søgeresultaterne.

 

Det er egentlig ganske logisk: Jo højere ranking i søgeresultaterne, desto større sandsynlighed for øget awareness og interaktion, der udgør et tydeligt signal til søgemaskinerne om troværdigt kvalitetsindhold, hvilket krediteres med endnu højere rankings – og sådan kan den cirkulære bevægelse blive ved og ved og ved…

 

  • planlægning af din virksomheds overordnede SEO-strategi.
  • den rette forståelse for algoritmernes ranking-parametre, så du kan skræddersy og optimere dit indhold derefter.
  • indledende søgeordsanalyse samt eventuelt udvidet long-tail-søgeordsanalyse. På den måde finder du de mest relevante søgeord med den højeste volumen og performance, der sikrer dig maksimal eksponering i søgeresultaterne.
  • søgeordsoptimering af dine title tags og meta descriptions, der eksplicit og direkte kommunikerer til Google, hvilke søgeord du gerne vil identificeres på.
  • klarlægning af dine potentielle kunders søgehensigt – det vil sige, hvad den enkelte bruger ønsker at opnå med en søgning på det pågældende søgeord.
  • målrettet og effektiv eksekvering på SEO-tekster, der sikrer topplaceringer, øget interaktion og trafik til dit website – og i sidste ende flere konverteringer og salg.

 

Og som den centrale drivkraft, der får SEO-hjulene til at køre rundt, står det såkaldte SEO-venlige indhold. Det vil sige disciplinen at producere tekster, der tilfredsstiller søgemaskinernes algoritmer og lever op til de ranking-parametre, de indekserer ud fra. En vanskelig disciplin, der kræver særlige kompetencer, erfaring og lang oplæring. Noget, der ligger lige til højrebenet for content marketing-bureauerne. De fleste bureauer er nemlig typisk bemandet med SEO-konsulenter, der specifikt er uddannet til at rådgive dig i, hvordan du udfører SEO på dit indhold, så din virksomhed dukker op i brugernes søgninger – som det første resultat. Derudover er bureauets content-specialister skolet i, hvordan der mest effektivt handles på SEO-strategien i form af skarpe SEO-tekster, der performer optimalt i toppen af søgeresultaterne.

 

content marketing-bureau hjælper med

 

… Og meget mere.

 

Et content marketing-bureau kan populært sagt være din ”SEO-motor”, der giver dig en enkeltbillet til Googles topplaceringer. Samarbejdet kan altså resultere i et boost af dit indholds og din virksomheds synlighed på nettet og give dig stærk medvind på SEO-rejsen, så du stryger til tops på Google med ekspresfart. Faktisk med så stor en hastighed, at ingen af dine konkurrenter kan følge med.

 

Og hvis du skulle være i tvivl, er der ikke en returbillet med i tilbuddet. Du skulle jo helst blive liggende i toppen af søgeresultaterne.

 

#9 Du får hjælp til at identificere forretningspotentialer i din indholdsstrategi

Nummer ni på listen over begrundelser for at vælge et content marketing-bureau sætter fokus på det udviklingspotentiale, som din eksisterende content marketing-strategi og indholdsproduktion afspejler.

 

For at forstå, hvad vi mener med det, må man først blive bevidst om, at content marketing er en disciplin, der per definition er dynamisk, foranderlig og under konstant udvikling – på vej mod nye højder, højere performanceniveauer og bedre resultater. Det er supervigtigt, at du ikke stiller dig tilfreds med ”plejer”, men derimod arbejder ud fra en filosofi om, at et realiseret mål grundlæggende giver anledning til nye målsætninger. Kun på den måde sikrer du dig forretningsmæssig fremdrift frem for stilstand, recession eller endnu værre tilbagegang.

 

Netop denne udviklings- og vækstambition kan et content marketing-bureau hjælpe dig med at gøre til virkelighed. Det implicerer blandt andet følgende:

 

  • Content gap-analyse: Kortlægning af content gaps i din nuværende strategi, der identificerer mulige potentialer blandt søgeord, emner, produktkategorier eller lignende indholdsmæssige huller i markedet, som din virksomhed med fordel kan drive forretning på. Eksempelvis i forbindelse med udviklingen af en forbedret content-plan. Det kan desuden give anledning til at reflektere over virksomhedens eksisterende begrænsninger og svagheder, som du og content marketing-bureauet i fællesskab kan få vendt til fordele og styrker.
  • Konkurrentanalyse: Afdækning af konkurrenceforholdene på dit forretningsområde. Hvilke konkurrenter er du oppe imod? Hvem er nærkonkurrenter og perifere konkurrenter? Hvilket indhold og hvilke områder satser de på? Og hvilke konkurrenter skiller sig positivt ud og gør det særligt godt? Det er bestemt ikke snyd at kigge konkurrenterne over skulderen. Det handler om at lade sig inspirere – og gøre det bedre.
  • Potentialeanalyse: Identificering af relevante søgeord, søgeordsgrupper og indholdstyper, som dine konkurrenter anvender, og som performer stærkt.

 

Som du nok kan fornemme, tager alle disse analyser udgangspunkt i et mål om at dirigere din virksomhed mod nye, relevante og uudnyttede potentialer, der kan optimere, udvikle og vækste din forretning. Altså udvide din forretning til nye markeder og nye kundegrupper.

 

På den måde skal investeringen i samarbejdet med et bureau bogstaveligt talt opfattes som en investering i din virksomheds fremtid – en slags fremtidssikring af væksten i din forretning.

 

#10 Du får en investering, der betaler sig – bogstaveligt talt

Vi slutter argumentationsrækken af med at sætte fokus på de kolde kontanter på bundlinjen. Den tiende begrundelse beskriver nemlig, hvorfor investeringen i et content marketing-bureau er en økonomisk rentabel løsning for din virksomhed. For dét er det.

 

For selvom bureauløsningen i første omgang kræver, at du investerer nogle penge i samarbejdet, så er det på længere sigt en løsning, der kan spinde guld og give penge på kistebunden.

 

  • Større trafik til dit website eller din webshop.
  • Effektiv generering af brandvarme leads, sign-ups og potentielle kunder.
  • Øget konverteringsrate og (mer)salg.
  • ROI-boost på dine promoverings- og annonceringsindsatser i forbindelse med
    udgivelse af indhold.
  • Distribuering af samme indhold på flere platforme – i forskellige udgaver, der
    genererer værdi og afkast i flere led af din samlede inbound marketing-proces.
  • Økonomiske besparelser, da outsourcing til bureauet udelukkende giver dig variable
    omkostninger i modsætning til kapacitetsomkostninger ved eksekvering af opgaverne
    in house.
  • Reducering af udgiftsposter, som en intern content-afdeling ville kræve – eksempelvis
    aflønning af medarbejdere, pensionsordninger, forsikringer og så videre.
  • Optimal udnyttelse af dine marketingkroner, da du kun betaler per opgave.
  • Skalerbarhed og fleksibilitet, da du fra ordre til ordre kan tilpasse omfanget og udgifterne frem for at skulle betale faste beløb til egne medarbejdere.

 

Dine investerede kroner og øre vil med den rette strategi og eksekvering kunne avle mange flere kroner og øre på den lange bane i form af betydelige forbedringsresultater:

 

derfor content-bureau

 

En andet vigtigt forhold er den økonomiske fleksibilitet. Kravet til din virksomheds udarbejdelse af kvalitetsindhold kan variere betydeligt fra måned til måned afhængig af efterspørgslen. Har du i din virksomhed fastansatte medarbejdere til indholdsproduktionen, skal disse altid aflønnes, uanset om der er perioder med “lavvande” med hensyn til ordrer eller perioder med ekstremt stort behov for produktion. Hvis du derimod vælger at outsource din content-produktion, kan du frit skalere op og ned efter behovet.

 

Det gør din produktion langt mere fleksibel, tilpasningsdygtig og ikke mindst billigere – både i de måneder, hvor behovet ikke er så stort og i de måneder, hvor produktionen er mere presset.

 

Du får altså rigtig mange økonomiske fordele ved at investere i et samarbejde med et bureau, hvilket nedenstående grafiske illustration tydeligt visualiserer:

 

content-investering

 

Sagt på en lidt anden mere farverig måde: Bureauløsningen sikrer, at din virksomheds bundlinje er domineret af sorte tal frem for røde tal.

 

På den måde udgør content marketing-bureauet en langtidsholdbar løsning, der betaler sig – bogstaveligt talt.

 

Konklusion – hvorfor vælge content marketing-bureau?

Så nåede vi endelig til vejs ende. Men inden vi takker helt af og ønsker dig held og lykke med dit fremtidige samarbejde, vil vi ikke snyde dig for en kort og præcis opsummering af de vigtigste indsigter i dette blogindlæg. Du skulle jo gerne kunne finde guldkornene frem i din hukommelse, når du selv skal til at påbegynde det konstruktive samarbejde med dit personlige content marketing-bureau. Så her får du de mest centrale key insightseller rettere:

 

De ti overbevisende argumenter for, hvorfor det er det fordelagtigt at vælge et content marketing-bureau:

 

  • Du sparer dyrebar tid og ressourcer – det vil sige mange penge på den lange bane.
  • Du får en specialiseret researchkapacitet, der sikrer, at dit content er 100 % troværdigt, kvalitets- og ekspertorienteret.
  • Du garanteres skarp, målrettet og appetitlig vidensformidling, der serveres i øjenhøjde.
  • Du får mulighed for at tale direkte til din(e) målgruppe(r)s behov i form af relevant og autoritativt killer content samt vaskeægte ”content evergreens”, der holder i lang tid.
  • Du får en kompetent og erfaren sparringspartner på strategiområdet, der lytter til dine behov og rådgiver på baggrund heraf – i form af 1:1-tilpassede strategiplaner.
  • Du får boostet din brand awareness ved hjælp af agendasættende content samt målrettede promoverings- og annonceringsindsatser på tværs af alle dine medieplatforme og kommunikationskanaler.
  • Du får en personlig og pålidelig trusted advisor, der kan køre dig i position som vidensekspert og øge chancen for, at din virksomhed får en ”top of mind”-status hos dine kunder.
  • Du får vejledning til relevans- og søgemaskineoptimering af dit indhold, så det og din virksomhed kan erobre topplaceringerne på Google og opnå maksimal synlighed online.
  • Du får hjælp til at identificere og udnytte nye forretningspotentialer i din indholdsstrategi, som kan udvikle og tage dine indsatser til helt nye højder.
  • Du får stribevis af økonomiske fordele ved at outsource dine content marketing-opgaver til et bureau, da det sparer dig for tunge og faste udgiftsposter.

 

content marketing-bureau konklusion

 

Konklusionen er altså klokkeklar: Der er et væld af gode grunde til at vælge et content marketing-bureau – og listen begrænser sig langtfra til de ovenstående ti begrundelser.

 

Og der er sådan set kun én måde, hvorpå du kan teste de ti påstande – nemlig ved selv at indgå et samarbejde. På den måde kan du selv få syn for sagen og mærke den forskel – eller rettere de betydelige fordele – som bureauløsningen giver dig.

 

Vi tør derfor godt sige, at du ikke vil fortryde det!

 

Vælg dit content marketing-bureau med omhu – vælg TEXTA

Vi håber, at du nu er blevet meget klogere på, hvad et content marketing-bureau egentlig er for en størrelse, og hvad det kan gøre for dig og din virksomhed. Så til spørgsmålet om, hvorvidt du bør outsource til et content marketing-bureau, er vores svar ganske entydigt: JA!

 

Det skal selvfølgelig stå dig fuldstændig frit for, om du vælger at gå med bureauløsningen, eller om du selv vil stå for din egen indholdsproduktion og content marketing-strategi. Vi håber dog, at du på baggrund af dette blogindlæg om ikke andet kan se værdien og potentialet i et samarbejde med et content marketing-bureau.

 

Uanset om du er blevet overbevist eller ej, vil vi ønske dig rigtig meget held og lykke med dit content marketing-eventyr. Og skulle du allerede nu lede efter et bureau til at varetage dine opgaver, vil vi råde dig til at afsøge markedet for alternativer og tilbud og ikke nødvendigvis gå med det første og det bedste, du møder på din vej.

 

Du bør vælge med omhu – og i al beskedenhed kan vi i den grad anbefale dig at overveje et samarbejde med os. Hos TEXTA har vi håndplukket og sammensat et team af skarpe og kompetente konsulenter, researcheksperter og content specialists, der tilsammen dækker samtlige kompetencer på content marketing-området. Det er således din garanti for en komplet content marketing-løsning, der dækker alle dine behov og udfordringer – både på det strategiske rådgivningsplan og det praksisorienterede eksekveringsplan.

 

Med andre ord: Én samlet og ultimativ pakkeløsning, der altid skræddersys 100 % til din virksomheds konkrete situation.

 

Dét kalder vi god content marketing-service på dine præmisser.

 

Kontakt os allerede i dag til en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig, og hvordan vi kan tage din virksomheds content marketing til nye højder.

Head of Research

Peter Nymark Heilesen

Peter arbejder som Head of Research og beskæftiger sig med tungere emner inden for marketing og kommunikation.

Log in with your credentials

Forgot your details?