Hvad betyder Facebook Business Manager?

Facebook Business Manager er et Facebook-værktøj, som gør det muligt for virksomheder at administrere flere Facebook-sider, annoncekonti, produktkataloger, Instagram-konti osv. på ét sted. Derudover giver værktøjet virksomheden overblik over, hvilke opgaver forskellige medarbejdere sidder med, og hvad de har adgang til på de forskellige sider og konti. Dét er meget gavnligt, når man som virksomhed arbejder med content marketing på digitale platforme og fx bruger Facebook Ads. Med Business Manager får man nemlig som virksomhed også en Ads Manager, fordi Business Manager kan hjælpe med at spore annoncer og give oversigt over eksponeringer og annonceforbrug.

I dag kaldes værktøjet Meta Business Suite.

Business Manager er dermed en god løsning for virksomheder, der har mange sider at holde styr på og flere bidragsydere og partnere, som skal have adgang i forbindelse med fx Facebook advertising. Fordelen ved Facebook Business Manager er, at det giver et godt overblik, og at man har alt samlet på én platform, så det fx bliver nemmere at overholde den overordnede content marketing-strategi.

Nemt at komme i gang med Facebook Business Manager

Som virksomhed skal man allerførst vælge en administrator, når man vil oprette sin egen Business Manager. Efterfølgende skal administratoren bekræfte sin identitet via sin private Facebook-profil og følge deres guide, så man får styr på bl.a. sit login. Så kan administratoren gå i gang med at tilføje virksomhedssider, annoncekonti, medarbejdere og partnere og give adgang til dem. I forbindelse med annoncekonti kan administratoren gøre en person til f.eks. annoncekonto-annoncør, annonceadministrator eller annonceanalytiker, alt efter personens roller og opgaver.

Alt i alt får man et komplet overblik over sine business-aktiviteter – både ads, reach, kliks og likes – uden at skulle lede flere forskellige steder. Du bliver derfor chef for egen forretning, og kan meget lettere administrere content-strategien for sin company page eller -site.

Vil man som virksomhed i dag have et godt overblik over sine annonceaktiviteter på Facebook og sikre let administration, kan man altså ikke komme uden om Business Manager. Vil man sikre godt content, kommer man ikke uden om datadrevet content marketing.

 

Bliv ringet op