Hvad betyder Content refurbishment?
Content refurbishment er et udtryk, der dækker over opdateringer eller ændringer af eksisterende indhold på din hjemmeside. Dette sikrer, at du har indhold, der er relevant og up to date, så det skaber værdi for læserne. Det er en hjørnesten inden for content marketing, som kan være medvirkende til, at din hjemmeside har høj trafik og autoritet på et område.
Det er forskelligt, hvor relevant content refurbishment er, afhængigt af hvilken type indhold du skriver. Her på siden ser vi nærmere på konceptet, og hvordan du bedst muligt kan gøre brug af det til at bevare en høj trafik på din hjemmeside.
Hvad betyder refurbished?
Refurbished kan på dansk oversættes til ”at sætte i stand” eller ”at polere”. I forhold til content refurbishment handler det altså om at polere og forbedre dit eksisterende indhold. Der er flere forskellige måder at håndtere content refurbishment på, og nogle sider kræver flere opdateringer end andre.
Når du som content writer løbende sikrer aktuelt og relevant indhold på din side, vil du kunne forbedre eller bevare en høj trafik. Derudover vil du forbedre din sides autoritet på et bestemt område. Hvis du eksempelvis har en hjemmeside, der fokuserer på et teknisk område, vil du med aktuelt og relevant indhold kunne skabe en side med høj autoritet.
Det forbedrer din hjemmesides SERP på det område, som du beskæftiger dig med som content writer. Og det er lige præcist det, der er hovedformålet med content refurbishment: At opnå den største autoritet og rangering hos søgemaskinerne.
Content refurbishment for content writers
Hvis du som content writer er i tvivl om, hvordan du bedst muligt kan inkorporere content refurbishment på dine sider, er der en række forskellige metoder, som du kan bruge. Du kan først og fremmest sikre, at oplysningerne på en side ikke er forældede.
Derudover kan du tænke over, om det er muligt at præsentere indholdet på andre måder. Det kan eksempelvis være i form af infografik på siden, som kort opsummerer det vigtigste af indholdet i et visuelt format. Du kan også lave videoer eller tutorials, som dermed også kan blive brugt på andre platforme. Det kan være en YouTube-video, som viser en trin-for-trin-guide, der altså både vil ligge på YouTube og være inkorporeret på din side.