Hvad betyder rich snippets?
Rich snippets betegner en form for ekstra information omkring en bestemt side, når du søger efter noget på Google. Det bliver vist i dine søgeresultater, og de kommer i mange forskellige former såsom stjerner, billeder eller yderligere information.
Du vil se mange forskellige former for Google-rich snippets, og for blot at give nogle eksempler, kan det være i form af:
- billeder
- dato
- længde på eksempelvis en video
- rating i form af stjerner
- ikoner
- FAQ
Fællesnævneren for disse elementer er, at de er særdeles vigtige for dig, hvis du går efter at få succes med inbound marketing og få endnu flere potentielle kunder ind på din landing page.
Derfor skal du bruge rich snippets
Der er god grund til at tænke rich snippets ind i din SEO-markedsføring og generelt i din content plan. Først og fremmest vil det være med til at skabe blikfang, når brugere ser de pågældende søgeresultater. Jo mere larm dit opslag laver, desto større er sandsynligheden for, at en bruger vil søge mod dette. Det vil ofte lede til en effektiv leadgenerering og dermed mere trafik på din side.
Derudover kan rich snippets hjælpe med at få dit website til at rangere højere på siden, så du øger din synlighed så meget som muligt.
De er nemme er tilføje og bruge
Du kan nemt tilføje de mange forskellige informationer selv, som du gør ved at lave tags med struktureret data inde i selve hjemmesidens HTML-kode. Her anvender mange schema markup til formålet, der gør det muligt at lave tags omkring de specifikke elementer, som du gerne vil have vist i søgeresultaterne. Vil du gerne tjekke, om du gør det rigtigt? Så kan du altid anvende dette rich snippets testing tool hos Google.