Hvad betyder SEA?
SEA står for Search Engine Advertising, men det bliver også tit kaldt PPC, som står for Pay Per Click. Det går ind under SEM, som står for Search Engine Marketing, og det handler om betalt annoncering hos for eksempel Google Adwords-annoncering.
Ved SEA er det vigtigt at sætte dine kampagner godt op. Hvis det ikke er tilfældet, kan det blive dyrt at vise annoncerne, og der kan blive valgt de søgeord, du ikke ønsker at blive vist på.
Bestem din målgruppe
Det er vigtigt at gøre, inden du går i krig med SEA. Grunden til det er, at du ellers vil blive præsenteret for målgrupper, der er irrelevante for virksomheden, og irrelevante søgeord og på den måde betale for klik, der ikke konverterer til noget positivt. Derfor skal du huske at definere din målgruppe, inden du laver annoncering.
I den sammenhæng er det relevant at vide, hvilken målgruppe du har, hvem de er, og hvilke søgeord der kunne være relevante at blive vist på. Når annoncen er sat op, kan du løbende vælge søgeord fra, som ikke er relevante at blive vist på, så du ikke bruger penge på irrelevante klik.
Brug det som et led i din content marketing-strategi
At skyde i blinde er yderst sjældent en god idé for en virksomhed. At definere ens målgruppe og finde ud af, hvilke relevante søgeord, du ønsker at blive vist på, er derfor begge essentielle ting at udarbejde som en del af din content marketing-strategi. Hvis det ikke er defineret, er det blandt andet svært at finde ud af, hvordan du bør kommunikere, og hvilke marketingtiltag du bør inkorporere i din marketingstrategi. Derfor er det heller ikke nemt at vide, hvilke søgeord du ønsker at blive vist på i forhold til målgruppens interesser.